Browsing by Author "Košťáková, Markéta"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemAsistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2017) Palounková, Zuzana; Joklíková, Hana; Kaiserová, Anna; Košťáková, Markéta; Lindová, Kateřina; Točíková, JanaThe paper is focused on the role of a teacher assistant in inclusive education in the Czech Republic. In the introduction, the authors present basic theoretical information that relates to the solved topic. After the theoretical introduction, some results of research carried out at regular and alternative schools in the Czech Republic (as part of the SGS-FP-TUL 14/2017 project titled “Teacher Assistant for Inclusive Education”) are presented. The results point to interesting facts that are related to teacher assistants’ work and the conception of their role in education of pupils with special educational needs.
- ItemRole osobního asistenta a asistenta pedagoga ve vzdělávání žáků s kombinovaným postiženímKošťáková, Markéta; Joklíková Hana, Mgr. Ph.D. : 64101; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Joklíková Hana, Mgr. Ph.D. Konzultant : 64101; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Diplomová práce se zabývá zmapováním tématu a charakteristiky dvou pracovních pozic: osobního asistenta a asistenta pedagoga. Cílem výzkumu je specifikovat roli osobního asistenta a asistenta pedagoga ve vzdělávání žáků s kombinovaným postižením a popsat shody a rozdíly v jejich činnosti.Teoretická část popisuje jedince s kombinovaným postižením, zejména pojednává o definici, klasifikaci a etiologii kombinovaného postižení. Dále popisuje specifika vzdělávání žáků s kombinovaným postižením, na které navazují popisy rolí osobního asistenta a asistenta pedagoga, které jsou stěžejní pro zadané téma diplomové práce. Empirická část navazuje na teoretický úvod formou osobního dotazování, popisuje role osobního asistenta a asistenta pedagoga ve vzdělávání žáků s kombinovaným postižením. Empirická část je doplněna dvěma případovými studiemi - asistent pedagoga u žáka s PAS a osobní asistent u žákyně s metabolickou poruchou. V diskuzi uvádíme navrhovaná opatření pro další zkoumání dané problematiky.