Browsing by Author "Kořínek, Tomáš"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- ItemKonstrukce zařízení určeného k nanášení aditiv na netkanou textiliiKořínek, Tomáš; Skřivánek Josef, Ing. Ph.D. : 63445Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce laboratorního zařízení určeného k dopravě jemných částic pro nanášecí zařízení. Toto nanášecí zařízení rozprašuje jemné částice na nanovlákennou vrstvu, která tvoří netkanou textilii. Laboratorní zařízení je součástí stroje KOMES pro výrobu netkaných textilií na Technické univerzitě v Liberci. Diplomová práce vznikla z požadavku na prodloužení nanášecího cyklu, konstantní koncentraci prachových částic v nanášecí komoře a dále možnosti nastavení polohy výstupního naprašovacího zařízení vůči nanovlákenné vlečce. Práce ve své teoretické části definuje pojem jemná částice a popisuje problematiku spojenou s jemnými částicemi, například jejich dopravu nebo snímáním. V teoretické části diplomové práce je také obsažen rozbor současné technologie nanášení aditiv na netkanou textilii a popis současné konstrukce nanášecího zařízení. Praktická část diplomové práce představuje návrh konstrukčního řešení laboratorního jednoúčelového dopravníku. Navržené laboratorní zařízení má za účel dopravu jemných částic do nanášecího zařízení. Hlavním úkolem navrženého dopravníku je splnění stanovených požadavků na dopravu jemných částic a zvýšení technologické úrovně zařízení KOMES.
- ItemKvalita vnitřních prostor s ohledem na šíření škodlivých látekKořínek, Tomáš; ; Fraňa Karel, prof. Ing. Ph.D. Skolitel : 55679Práce se zabývá možností snížení zdraví škodlivých látek v místnosti pomocí procesu adsorpce. Kvalita vnitřního ovzduší byla analyzována pomocí měření v učebnách a kancelářích. V práci je dále popsán proces adsorpce z pohledu možné metody pro zachycení zdraví škodlivých látek v prostoru. Byly posouzeny možné parametry ovlivňující účinnost snižování zdraví škodlivých látek. Proces snižování zdraví škodlivých látek pomocí adsorpce byl odzkoušen pomocí numerických simulací a experimentu, kde výsledky byly vzájemně porovnány.
- ItemLARGE EDDY SIMULATION OF FLOW THROUGH ARTIFICIAL MACRO-POROUS STRUCTURE(ACAD SCI CZECH REPUBLIC, INST THEORETICAL & APPLIED MECHANICS, PROSECKA 76, PRAGUE 9, 190 00, CZECH REPUBLIC, 2018) Kořínek, Tomáš; Tisovský, Tomáš; Hujer, JanNumerical study of flow through artificial macro-porous structure is presented. The Large Eddy Simulation (LES) approach with dynamic sub-grid scale model were performed using opensource software-OpenFOAM. The porous structure is created using an array of blocks. The effect of porosity of the artificial structure on turbulence properties is investigated.
- ItemOptimalizace hlavy pro vytažení vřeten u navíjecího automatu cívekKořínek, Tomáš; Kaniok Jozef, Ing. Ph.D. : 55359Předmětem bakalářské práce je nové konstrukční řešení lisovací hlavy, která je součástí revolverového vícevřetenového automatu na výrobu samonosných spodních cívek (SSC). Lisovací hlava je určená pro vytažení dělených vřeten, na kterých jsou navinuty SSC, uvolnění SSC a ponechání vytažených vřeten v definované poloze. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část obsahuje analýzu jednotlivých stavů lisovací hlavy a zkoumá jejich vliv na funkční spolehlivost lisovací hlavy. Na základě provedení této analýzy lze získat dostatečné množství informací k vypracování nového konstrukčního návrhu.V rámci druhé části této práce jsou provedena konstrukční a technologická vylepšení stávající lisovací hlavy, čímž byla zabezpečena lepší spolehlivost a její snadnější seřízení při změně počtu navíjených SSC. Novým konstrukčním řešením je dosažena redukce hmotnosti oproti původnímu řešení o cca 60 %.
- ItemSmyková plošina pro vychýlení kol zadní nápravy při přejezdu vozidla(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Kořínek, Tomáš; Konečný, MartinThis bachelor thesis is focused on design of truck slide machine for deflection of the rear axle when the vehicle is crossing. It contains research of the actual situation in the market. Design of the construction arises from original construction of car slide machine. Every new solution of design was subjected to stress analysis in application PRO/Mechanica.
- ItemStudie šíření znečištění v místnosti(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Kořínek, Tomáš; Fraňa, KarelTato práce se zabývá studií šíření znečišťujících látek v místnosti. V práci je obsažena krátká motivace o tom, proč je důležité se této problematice věnovat. Velký důraz je věnován rešerši současných studií na téma využití CFD v problematice šíření znečišťujících látek. Detailně je zde popsán matematický model sloužící k samotnému popisu šíření znečištění v místnosti, který vychází z Eulerova popisu proudění vazké tekutiny. Prvotní ověření matematického modelu je provedeno na jednoduché doméně, kde je řešeno šíření plynu SF6. Porovnány jsou hodnoty koncentrace SF6 získané z numerické simulace s hodnotami z experimentu, kde tyto hodnoty jsou převzaty z práce L. Ricciardiho. Druhé ověření matematického modelu se týká šíření plynu CO2 během spalování etanolu. Pro toto ověření byla vybudována zkušební komora, ve které byly měřeny hodnoty koncentrace CO2 v čase. Součástí práce je i citlivostní studie vlivu nastavení matematického modelu na hodnoty koncentrace. Citlivostní studie se týkají volby turbulentního modelu, časového kroku, kvality sítě, modifikace turbulentního modelu a nastavení použitého řešiče.
- ItemSTUDY OF HEAT TRANSFER IN BACKWARD-FACING STEP FLOW USING PARTIALLY-AVERAGED NAVIER-STOKES (PANS) TURBULENCE MODELING METHOD(ACAD SCI CZECH REPUBLIC, INST THERMOMECHANICS, DOLEJSKOVA 5, PRAGUE 8, 182 00, CZECH REPUBLIC, 2019) Kořínek, Tomáš; Tisovský, TomášBackward facing step flow is one of the suitable cases for validation of a new turbulence model. The present study deals with numerical simulations of heat transfer from wall past the backward facing step. Numerical simulations are carried out using the Partially-Averaged Navier-Stokes method. The study was performed at Reynolds number Re-H = 28000 that is based on the height of the step. An influence of physical resolution was studied using various ratios f(k) of unresolved to total resolved turbulent kinetic energy. Results from numerical simulations were compared with experimental data performed at the same Re-H. The reattachment length varied with the fk ratio in a same way as the minimal value of the Skin friction coefficient and position of the peak of the Stanton number.