Browsing by Author "Knapová, Jaroslava"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemRole sestry při edukaci pacientek po operaci karcinomu prsu(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Knapová, Jaroslava; Pelcová, AlenaBakalářská práce se věnuje problematice edukace pacientek po operaci karcinomu prsu všeobecnou sestrou na chirurgickém oddělení. Před propuštěním pacientky do domácího prostředí je pacientka edukovaná v oblasti rozpoznání komplikací, které se mohou po operaci karcinomu prsu objevit, pacientky umí pečovat o jizvu, zná pohybová cvičení a režimová opatření, která směřují k prevenci lymfedému. Pacientka je seznámena s možností pomoci psychologa a existencí pacientských organizací sdružující onkologicky nemocné pacienty. Výzkumná část je vedena technikou kvantitativního výzkumu s použitím dotazníku pro všeobecné sestry a pacientky po operaci karcinomu prsu se zaměřením na zjištění formy a obsahu edukačního procesu a zjištění faktorů, které edukační proces negativně ovlivňují za strany pacientky a všeobecné sestry. Výstupem bakalářské práce je návrh specializovaného edukačního plánu, který napomůže zkvalitnit edukaci pacientek po operaci karcinomu prsu.
- ItemRole sestry při edukaci pacientek po operaci karcinomu prsu(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Knapová, Jaroslava; Pelcová, AlenaBakalářská práce se věnuje problematice edukace pacientek po operaci karcinomu prsu všeobecnou sestrou na chirurgickém oddělení. Před propuštěním pacientky do domácího prostředí je pacientka edukovaná v oblasti rozpoznání komplikací, které se mohou po operaci karcinomu prsu objevit, pacientky umí pečovat o jizvu, zná pohybová cvičení a režimová opatření, která směřují k prevenci lymfedému. Pacientka je seznámena s možností pomoci psychologa a existencí pacientských organizací sdružující onkologicky nemocné pacienty. Výzkumná část je vedena technikou kvantitativního výzkumu s použitím dotazníku pro všeobecné sestry a pacientky po operaci karcinomu prsu se zaměřením na zjištění formy a obsahu edukačního procesu a zjištění faktorů, které edukační proces negativně ovlivňují za strany pacientky a všeobecné sestry. Výstupem bakalářské práce je návrh specializovaného edukačního plánu, který napomůže zkvalitnit edukaci pacientek po operaci karcinomu prsu.