Browsing by Author "Karasová, Jana"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemInhibition of acetylcholinesterase in different structures of the rat brain following soman intoxication pretreated with huperzine A(Mdpi Ag, 2007) Bajgar, Jiří; Hájek, Petr; Karasová, Jana; Slížová, Dáša; Krs, Otakar; Kuča, Kamil; Jun, Daniel; Fusek, Josef; Čapek, LukášAcetylcholinesterase (AChE) activities in different brain parts were determined quantitatively in rats treated with huperzine A, soman, and huperzine A followed by soman, using histochemical and biochemical methods. Following soman intoxication ( 1.2 x LD50, i.m.), AChE activity was decreased to 30-80% of control values depending on the brain structure. The most sensitive area was the frontal cortex and the most relatively resistant was ncl.ruber. Huperzine A treatment only caused a change in AChE activity varying from 70 to 100% of control values. In rats pretreated with huperzine A and intoxicated with soman, AChE activity was significantly higher than that observed after soman. In these animals, survival of rats pretreated with huperzine was observed while the mortality of unpretreated animals was near to 80%. The results suggest that huperzine A is good candidate for further study for clinical use as a prophylactic drug against nerve agent poisoning.
- ItemSpisovnost a nespisovnost ve veřejném politickém projevuKarasová, Jana
- ItemVývoj reklamy firem Opavia a Vodafone v letech 1990-2011 se zaměřením na jazyk(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Karasová, Jana; Röhrich, AlexTeoretická část bakalářské práce se zabývá reklamou jako jedním z nástrojů marketingu, její funkcí a cíli, které sleduje. Reklamní sdělení je komunikací se všemi náležitostmi, proto se jí práce zabývá v souvislosti s přenosovými modely masové komunikace, jako je například známý Jakobsonův model, a zároveň vymezuje její specifika v rámci těchto modelů a teorie řečových aktů. Pozornost je věnována také charakteristice a funkcím reklamního stylu. Tato část se zaměřuje na pojetí reklamního stylu v historii české stylistické tradice a věnuje se otázce jeho řazení do systému funkčních stylů. Vlastnosti tohoto stylu jsou zde vymezeny objektivními stylotvornými faktory. Třetí kapitola je analýzou vybraných televizních reklam firem Opavia a Vodafone, resp. Oskar. Reklamní texty jsou nahlíženy především z hlediska jazykových rovin, a to roviny morfologické, lexikální, syntaktické a stylistické, popřípadě fonetické.