Browsing by Author "Kašpar, Jan"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemDidaktické uplatnění interaktivní tabule při výuce na 2. stupni základních škol.(Technická Univerzita v Liberci, 2007-01-01) Kašpar, Jan; Jursová, JitkaThe work deals with methodological aspects of using an interactive board at the second level of elementary schools. This board represents a new technology that is very popular nowadays and a lot of elementary schools are integrating this tool into their classrooms. The aim of the diploma thesis is to analyze the quality and the level of using interactive whiteboards at the basic schools in Liberec and to find the most significant limitations and problems affecting teaching process. The theoretical part is focused on the benefits but also problems connected with the integration of the interactive board into the classroom. It describes inescapable changes in teaching styles and methods that are brought with the role of technology in learning. The practical part is based on a research made in Liberec elementary schools and it analyses the quality and the level of using interactive boards. It verifies the assumptions that we set in the theoretical part. The outcomes will help to create effective methods to improve teaching strategies and put possible solutions for solving the most obvious problems while using the interactive board.
- ItemDidaktické uplatnění interaktivní tabule při výuce na druhém stupni základních škol.(2007-01-01) Kašpar, Jan
- ItemModel lidského těla z hlediska elektrotechnické bezpečnosti a simulace nebezpečných stavů(2022-10-25) Kašpar, Jan; Kubín Jiří, Ing. Ph.D. :54933; Richter Aleš, prof. Ing. CSc. :54924Cílem této práce bylo osvojit si práci v Matlabu a pochopit základní programovací prvky. Dalším cílem bylo vytvořit funkční aplikaci v prostředí app designeru, která by pomáhala s výpočtem proudu procházející jednotlivými částmi těla, při dotykovém napětí 25 - 1000V za různých podmínek na vytvořeném elektrickém modelu člověka podle tabulek normy ČSN IEC 60479-1.