Browsing by Author "Jiskrová, Ilona"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemAlternativní vzdělávání se zaměřením na Montessori pedagogiku(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Jiskrová, Ilona; Konvalinková, JanaThe Diploma thesis examines alternative education with focusing on Montessori pedagogy. The aim of a pedagogical research was to find out the reasons of transfers of the chosen pupils from a standard school to the Montessori school in Jablonec nad Nisou. A theoretical part of the thesis defines alternative education and introduces the major types of the alternative schools, methods and approaches. Furthermore the theoretical part examines more in a detail Maria Montessori pedagogy and use of its methods at primary school. A practical part introduces the Montessori school in Jablonec nad Nisou, teaching methods according to Maria Montessori and examines the reasons of transfers from a point of view of the pupils as well as their parents.
- ItemPředstava předškolních dětí o škole(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Jiskrová, Ilona; Josífková, JitkaV první části diplomové práce je uváděn teoretický základ, ze kterého bylo vycházeno při vlastním pedagogickém šetření. Tato část charakterizuje předškolní věk se všemi jeho specifiky. V praktické části pomocí pozorování, rozhovoru a kresby je zjišťována obecná představa budoucích žáků prvních tříd o škole. Analyzovány a popisovány jsou představy žáků dvou rozdílných typů mateřských škol. Praktická část je uzavřena shrnutím a zhodnocením dat získaných na základě pedagogického výzkumu.
- ItemPředstava předškolních dětí o školeJiskrová, Ilona
- ItemVývoj představ u dítěte předškolního věku během jednoho roku(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Jiskrová, Ilona; Josífková, JitkaV první části diplomové práce uvádím teoretický podklad, ze kterého jsem vycházela při vlastním pedagogickém výzkumu. Tato část charakterizuje předškolní věk se všemi jeho specifiky. V praktické části pomocí dotazníku, rozhovoru a kresby zjišťuji obecnou představu budoucích prvňáčků o škole a u skupinky vybraných respondentů analyzuji a popisuji změny ve vývoji jejich představ v průběhu jednoho školního roku. Srovnávám zde také vývoj představ žáků dvou rozdílných typů mateřských škol. Praktickou část uzavírám shrnutím a zhodnocením dat získaných na základě pedagogického výzkumu.