Browsing by Author "Jirásková, Eliška"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- ItemA comparison of location factors evaluation in the secondary and tertiary sectors(Technická Univerzita v Liberci, ) Jirásková, Eliška; Ekonomická fakultaThe paper deals with the evaluation of selected current location factors in the individual economical activities of the secondary and the tertiary sectors. These two sectors were chosen because of the increasing importance of appropriate localization and huge costs associated with its change. A review of literature on location theories related to both examined sectors is carried out in the first part of the paper. In the scope of this review, a brief description of location factors can be found. It is followed by a diagram of chosen location factors. 26 factors were divided into four groups – local, business, workforce and infrastructural factors. This classification is used for a better and clearer understanding of the chosen factors. The following part of the paper contains a description of the research methodology, including the appropriate choice of investigative method and a detailed characteristics of chosen respondents. As well as the primary sector, large enterprises were eliminated, as focusing described research to very small, small and medium-sized enterprises is much easier and, in case of SME, it is also possible to presume a stronger emphasis placed on the location factors under examination. The aim of the paper is to verify by means of regression analysis whether the assessment of both sectors can be considered identical. This hypothesis was confirmed in all examined groups and therefore it is not possible to presume a different perception of location factors in the case of industrial enterprises in comparison to enterprises providing services.
- ItemEkonomika a podnikání ve službách(2014) Jirásková, Eliška
- ItemFaktory lokalizace malých a středních podniků v České republice(2011) Jirásková, Eliška
- ItemFinanční analýza a možnosti jejího využití v malém podniku(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Janoušek, Martin; Jirásková, EliškaHlavním cílem bakalářské práce je odhalení reálného obrazu hospodaření podniku Beetz s. r. o. z pohledu externího pozorovatele a návrh na odstranění případných zjištěných nedostatků v hospodaření. Bakalářská práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části je uvedena charakteristika finanční analýzy, popis malých podniků a následně charakteristika vybraného podniku doplněna o grafickou část. Cílem teoretické části je připravit dodatečnou informační základnu pro následné efektivní zpracování praktické části. Praktická část je již zaměřena na samotnou finanční analýzu podniku. Bude zpracována podrobná finanční analýza se zaměřením především na poměrové ukazatele. V závěru této práce jsou shrnuta doporučená opatření a řešení do budoucna pro lepší chod podniku. Podklady pro zpracování jsou čerpány z poskytnutých dokumentů.
- ItemMarketingová studie firmyJirásková, Eliška
- ItemMarketingová studie firmy(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Jirásková, Eliška; Strnad, PavelThe diploma thesis comprises a marketing survey of ELPA company that has been engaging in the lease of frame scaffolding, metal production, road transport, and sale of construction equipment for several years. Whereas the entrepreneurial activities fail to be closely related to each other, it only is the scaffolding lease that is described in greater detail in the concluding four chapters of the diploma thesis. The reason why I´ve opted for the aforementioned entrepreneurial activity is that it appears to be most profit-making in times of a global crisis. The diploma thesis seeks to propose an improved utilisation of marketing tools. Chapter One is devoted to the description of the company´s history, its previous developments and organisational structure. In Chapter Two the company´s entry analysis is tackled, with a detailed focus on both the macro and micro environment. Chapter Three of the diploma thesis focuses on the company´s strengths and weaknesses, and on potential opportunities and threats. The so-called SWOT analysis is drawn up. Further on, the company´s marketing tools - used to date in the line of scaffolding lease - are identified. Based on gained awareness, a new communication strategy assumed to contribute to improved demand is proposed.
- ItemPodnikatelský plán rozvoje malé firmy(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Zemler, Tomáš; Jirásková, EliškaDiplomová práce s názvem ''Podnikatelský plán rozvoje malé firmy'' má za cíl identifikovat vhodná řešení implementace affiliate spolupráce za účelem dosažení pozitivních vlivů na vybranou společnost. Práce začíná teoretickým základem z tématiky strategického řízení podniku a dále se věnuje detailní charakteristice affiliate spolupráce. Stěžejní částí práce je popsání možného praktického využití affiliate spolupráce v souvislosti s vybranou firmu zahrnující konkrétní řešení včetně analýzy jejich možných přínosů pro vybranou společnost.
- ItemPorovnání podmínek podnikání v terciárním sektoru České republiky a v zahraničí(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Havič, Jan; Jirásková, EliškaPředmětem práce ''Porovnání podmínek podnikání v terciárním sektoru České republiky a v zahraničí'' je strategická analýza dvou internetových portálů, podnikajících v segmentu e-commerce a poskytujících srovnání cen produktů internetových obchodů v České republice a na Slovensku. Teoretická část práce se zabývá rozebráním vybraných strategických analýz zaměřujících se na okolí firem a vnitřního prostředí. U okolního prostředí je konkrétně využita PEST analýza makrookolí a Porterův model pěti sil pro mikrookolí. U vnitřního prostředí je využita analýza vnitřních zdrojů organizace, Unique selling position a matice BCG. Ve druhé části práce je využito aplikování získaných informací z teoretické části na vybrané firmy. Výstupem práce je interpretace výsledků z praktické části, kterými jsou výsledky srovnání podmínek podnikání v České republice a na Slovensku, rozdílné rysy obou zemí a v neposlední řadě návrhy pro zlepšení, které plynou ze získaných dat a informací.
- ItemStrategie firmy podnikající v oblasti služeb(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Bílková, Veronika; Jirásková, EliškaCílem diplomové práce s názvem ''Strategie firmy podnikající v oblasti služeb'' je identifikovat možné varianty strategií pro malé podniky především v oblasti služeb. Tato práce se zabývá následujícími fázemi stanovení strategie strategickou analýzou, stanovením možných strategických variant, jejich hodnocením a následnou implementací. Teoretické poznatky jsou demonstrovány na příkladu popisovaného podniku z praxe. Další část práce obsahuje metodiku ''Tvorba strategie pro malé podniky''. Ta je určena především malým podnikatelům, kteří nemají vzdělání v ekonomické oblasti a oblasti managementu.
- ItemVýznam vybraných faktorů lokalizace pro malé a střední podniky(Technická Univerzita v Liberci,, ) Jirásková, Eliška