Browsing by Author "Jelínková, Eva"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemBalance Sheet Rules and their Influence on Business Performance – An Empirical Study(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2022) Nosková, Marta; Taušl Procházková, Petra; Jelínková, EvaStudie si klade za cíl podrobně prozkoumat, zda má dodržování bilančních pravidel vliv na výkonnost podniku. Pro ověření tohoto předpokladu byla statisticky testována data za malé a mikropodniky v ČR (celkový počet 2 537), a to pomocí t-testu a Mann-Whitneyho U testu. Zvláštní pozornost byla věnována ukazateli rentability vlastního kapitálu (jako ukazateli výkonnosti podniku) a změnám jeho hodnoty mezi skupinami podniků, které pravidla dodržují, a těmi, které tato pravidla nedodržují. Výsledky naznačují, že pozitivní vliv dodržování bilančních pravidel na výkonnost podniku nelze potvrdit, stejně jako nelze pozorovat jejich dodržování ve větším měřítku. Bylo by tedy vhodné otevřít diskuzi o tom, zda je potřeba, aby se bilanční pravidla pravidelně objevovala v současné literatuře podnikové ekonomiky. Zmíněné výsledky jsou zobrazeny a diskutovány v tomto článku spolu s omezeními výzkumu.
- ItemEvolving innovation perspectives on higher education and its role to competitiveness(Technická Univerzita v Liberci, 2013-08) Taušl Procházková, Petra; Jelínková, Eva; Krechovská, Michaela; Ekonomická fakultaHigher institutions play a significant role in the economic development in today´s turbulent environment and in competitive position of regional and global businesses. These institutions have now more than ever the power to stimulate business competitiveness thanks to their ability to foster innovation, attract new businesses, and provide continuous flow of information, knowledge and , last but not least, to improve the workforce. Therefore, these institutions should be seen in the last few years as the agents of a valuable source of innovation and skilled people who can contribute to higher level of local and global competitiveness. It is expected from them to use an innovative approach in their teaching methods and curriculum to ensure more flexibility and creativity for the needs of the business world. However, most of them recognize their unique and essential opportunity to change only very slowly and without any formulation of clear marks to this issue. This article deals with the issues related to the current situation and the role of higher institutions (especially universities), and points out their emerging innovative approach in order to contribute as a significant element to business competitiveness. To better understand the current position it is necessary to prepare an appropriate platform for discussion and research of existing organisational structure, practice barriers of change and suggest their core implementation. The current situation is evaluated according to the results of the empirical researches made by the authors. A special emphasis is placed on the innovative approach in the teaching methods based on the needs of business practice. The goal is not to only present the results, which show undoubtedly a very strong need for change, but also to suggest a possible solution for the improvement of the current situation.
- Item
- ItemTermo-fyziologický komfort pracovních oděvů ochranné třídy IIIJelínková, Eva; Bittner Václav, Mgr.; Skolitel : 54889 Fárek Jiří, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 55195 Havelka Antonín, doc. Ing. CSc.; Konzultant2 : 62102 Prattingerová Jana, MUDr.Hlavním cílem práce bylo na základě kombinace vhodných subjektivních a objektivních metod zjistit možnosti mapování termo-fyziologického komfortu pracovních oděvů ochranné třídy III. Pro stanovení subjektivně vnímaného komfortu jsme použili opakované měření (test a retest) za pomoci probandů v kombinaci s Borgovými škálami pro dyskomfort, dušnost a vnímání intenzity zátěže. Objektivně jsme tento komfort určili pomocí monitorování tepové frekvence probandů a tepleného a výparného odporu obleku. Na základě získaných poznatků lze konstatovat, že termo-fyziologický komfort testovaného obleku se v závislosti na intenzitě fyzické aktivity nositele významně mění. Při opakovaném nošení však dochází k adaptaci na vzniklý dyskomfort. Výzkumné metody využité v této práci lze považovat za vhodné pro stanovení termo-fyziologického komfortu podobných typů ochranných oděvů.
- Item
- ItemTermo-fyziologický komfort pracovních oděvů ochranné třídy IIIJelínková, Eva; Bittner Václav, Mgr.; Skolitel : 54889 Fárek Jiří, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 55195 Havelka Antonín, doc. Ing. CSc.; Konzultant2 : 62102 Prattingerová Jana, MUDr.Hlavním cílem práce bylo na základě kombinace vhodných subjektivních a objektivních metod zjistit možnosti mapování termo-fyziologického komfortu pracovních oděvů ochranné třídy III. Pro stanovení subjektivně vnímaného komfortu jsme použili opakované měření (test a retest) za pomoci probandů v kombinaci s Borgovými škálami pro dyskomfort, dušnost a vnímání intenzity zátěže. Objektivně jsme tento komfort určili pomocí monitorování tepové frekvence probandů a tepleného a výparného odporu obleku. Na základě získaných poznatků lze konstatovat, že termo-fyziologický komfort testovaného obleku se v závislosti na intenzitě fyzické aktivity nositele významně mění. Při opakovaném nošení však dochází k adaptaci na vzniklý dyskomfort. Výzkumné metody využité v této práci lze považovat za vhodné pro stanovení termo-fyziologického komfortu podobných typů ochranných oděvů.