Browsing by Author "Jelínková, Štěpánka"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemNezaměstnanost osob starších padesáti let ve frýdlantském výběžku(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Jelínková, Štěpánka; Nádvorníková, LenkaBakalářská práce se zabývala problematikou nezaměstnaných osob starších padesáti let ve frýdlantském výběžku. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat a analyzovat problematiku nezaměstnanosti osob starších padesáti let ve frýdlantském výběžku. Práce byla rozdělena na dvě části. V teoretické části, byly za pomoci odborných zdrojů popisovány a vymezovány základní pojmy z oblasti nezaměstnanosti, trhu práce a politiky zaměstnanosti. Dále byla popsána starší dospělost z pohledu vývojové psychologie, pracovního uplatnění a potřeb vyplývajících z profesní role. Autorka bakalářské práce v empirické části popisovala a komentovala výsledky provedeného průzkumu, který byl vykonán za pomoci nestandardizovaného dotazníku. Výsledky ukazovaly, že se převážná část respondentů setkala s diskriminací při hledání zaměstnání hlavně z pohledu věku. Zjištění vedly ke konkrétním navrhovaným opatřením v oblasti vzdělávacích aktivit, navázání mezioborové spolupráce a poradenství.
- ItemNezaměstnanost osob starších padesáti let ve frýdlantském výběžkuJelínková, Štěpánka
- ItemPříprava dítěte na primární vzdělávání v mateřské škole s důrazem na oblast jemné motorikyJelínková, Štěpánka; Picková Helena, Mgr. Ph.D. :63434; Josífková Jitka, PhDr. Ph.D. :54763Bakalářská práce je zaměřena na přípravu dítěte v mateřské škole na primární vzdělávání s důrazem na oblast jemné motoriky. Cílem práce je tvorba aktivit zaměřená na rozvoj motoriky předškolních dětí a jejich pilotáž, realizace a reflexe vlastního souboru činností. Je rozdělena na teoretickou část a empirickou. Teoretická část popisuje vývoj dítěte předškolního věku. Vymezuje pojem jemná motorika a nevyzrálost jemné motoriky, lateralita a její druhy, kresba a grafomotorika. Věnuje se vývoji jemné motoriky od narození do 6 let, způsoby manipulace s předměty a úchopy. Zabývá se možnostmi diagnostiky dítěte předškolního věku v této oblasti v mateřské škole. Nabízí činnosti, které podporují rozvoj jemné motoriky. Dále vysvětluje pojem školní zralost a připravenost s propojením odkladu školní docházky a jejich důsledků. V neposlední řadě se zabývá způsoby předškolního vzdělávání v ČR. Cílem empirické části je tvorba programu aktivit zaměřené na rozvoj jemné motoriky předškolních dětí a jejich pilotáž v rámci přípravy na vstup do primárního vzdělávání. Při výzkumu byla použita metoda pozorování, nestrukturovaný rozhovor s dětmi a analýza dětských prací. Při empirické práci jsem pracovala se všemi dětmi ve třídě v oblasti jemné motoriky. Tato část byla uskutečněna v mateřské škole Na Pohoří ve Zruči nad Sázavou.