Browsing by Author "Janků, Michaela"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemMetodická podpora rodičů v rámci logopedické prevenceJanků, MichaelaDiplomová práce se zabývala metodickou podporou rodičů dětí s narušenou komunikační schopností v rámci logopedické prevence. Jejím cílem bylo zjistit, jaká je spolupráce rodičů a mateřské školy v oblasti logopedické prevence, připravit pro rodiče projekt v rámci logopedické prevence a vytvořit didaktický materiál, který bude podporovat správný vývoj řeči dítěte v rodině. Práci tvořily dvě stěžejní části. Teoretická část využívala odborných zdrojů k seznámení s hlavními složkami logopedické prevence. V praktické části byly dotazníkovou metodou zjištěny potřeby rodičů v rámci logopedické prevence, následně byl vypracován projekt tří bloků pro společnou skupinovou práci rodičů a dětí pod odborným vedením a následně bylo dalším dotazníkovým šetřením zjištěno, zda byl projekt úspěšný, zda naplnil očekávání rodičů a zda pomohl odstranit jejich obavy při práci s dětmi v rámci podpory správného vývoje řeči dítěte v rodině. Za největší přínos diplomové práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat zjištění, že rodiče mají zájem o logopedickou prevenci a o správný vývoj řeči dětí v rodině. Absolvované projektové bloky rodičům přinesly mnoho nových podnětů a změnily jim náhled na celkovou problematiku logopedické prevence. Praktickým materiálem a výstupem této diplomové práce jsou i metodické karty pro rodiče, které jsou vytvořeny ke každé problematické hlásce českého jazyka a krok za krokem učí rodiče s dítětem pracovat na odstranění nesprávné výslovnosti hlásky. Tyto metodické karty budou moci využít i logopedické asistentky v mateřských školách v rámci své praxe.
- ItemProjekt IDEAL v mateřské škole(2013-01-01) Janků, Michaela
- ItemProjekt IDEAL v mateřské škole(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Janků, Michaela; Palounková, ZuzanaBakalářská práce se zabývala zavedením projektu IDEAL (Integrated Dolphin to Education and Learning) do mateřských a základních škol v České republice. Jejím cílem bylo charakterizovat a popsat problematiku a zkušenosti s projektem IDEAL v mateřských a základních školách a zjistit, jaký názor na projekt IDEAL mají učitelky mateřských a základních škol. Práci tvořily dvě stěžejní části. Teoretická část využívala odborných zdrojů k seznámení s alternativními a inovativními směry ve školství a k charakteristice projektu IDEAL. V praktické části bylo zjišťováno, jak probíhá seznamování s projektem IDEAL v praxi, jak na tento projekt reagují učitelky mateřských a základních škol po prvním zaškolení a jaké mají zkušenosti po roce práce s projektem IDEAL. Výsledky praktické části prokázaly, že učitelky mateřských i základních škol mají dobrý dojem ihned po prvním zaškolení a seznámení s projektem IDEAL. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat zjištění, že učitelé mateřských i základních škol mají zájem o alternativní způsoby uplatňované v edukačním procesu a projekt IDEAL je jedním z nabízených alternativních projektů a jeví se jako vhodný také pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.