Browsing by Author "Janáková, Daniela"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemNové Město pod Smrkem a okolí za druhé světové války: regionální dějiny a projektová výukaJanáková, Daniela; Ducháček Milan, PhDr. Ph.D. :65978; Divišek Jan, Mgr. :63915Tématem diplomové práce je zpracování období druhé světové války a jejích dopadů na obyvatelstvo v Novém Městě pod Smrkem a jeho nejbližším okolí. Cílem mé práce je vytvoření didaktických podkladů k několikadenní projektové výuce regionální historie v devátém ročníku místní ZŠ. Vycházím jak ze studia odborné literatury k tématu, tak z výzkumu primárních pramenů, cílem je však jejich didaktizace k uvedenému účelu. Program se zaměřuje na přiblížení života obyčejných obyvatel v Novém Městě pod Smrkem současným žákům. Účelem tohoto programu je podnítit motivaci studentů k práci s primárními pramenů, k seznámení se s rodným městem a k vytvoření hlubšího vztahu k oblasti, ve které žijí, a obecně podnítit jejich historické povědomí a zájem o region. Koncept programu je založen na metodách konstruktivistické didaktiky, kritického myšlení, badatelsky orientované výuky a konceptu The Big Six.
- ItemRozvoj čtenářských kompetencí ve volnočasových aktivitáchJanáková, Daniela; Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D.; Skolitel : 54965 Jáč Ivan, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 60649 Machuta Jiří, doc. Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 65451 Očenášek Patrik, Bc.Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj čtenářských kompetencí žáků 1. stupnězákladní školy, konkrétně žáků 2. a 3. ročníku ZŠ. Cílem práce je navrhnout, vytvořita zhodnotit program na rozvoj čtenářských kompetencí na konkrétní ZŠ v rámci zájmovéhokroužku na 1. stupni ZŠ.V teoretické části jsou vymezeny a objasněny čtenářské kompetence, čtenářstvía pojmy s nimi přímo související. Jednotlivé kapitoly vymezují základní pojmy vztahujícíse ke čtenářským kompetencím, věkové skupině, metodám a prostředí, které majípotenciál problematiku čtenářských kompetencí určitým způsobem ovlivnit.Praktická část přináší ucelený program pro zájmový kroužek konkrétní základníškoly, rozčleněný do měsíčních celků. Realizovaná část programu je zpracována a blížepopsána. Zrealizovaná část programu je vyhodnocena prostřednictvím evaluačních metod.Výsledky pozorování jsou prezentovány v závěrečném shrnutí praktické části.