Browsing by Author "Jägerová, Alena"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemZačleňování žáků s poruchami autistického spektra do běžných středních školJägerová, Alena; Nová Zuzana, Mgr.; Skolitel : 60165 Mishra Rajesh, doc. Ph.D.; Konzultant : 55135;55195 Militký Jiří, prof. Ing. CSc.;Havelka Antonín, doc. Ing. CSc.; Konzultant2 : 63132 Fejfar Antonín, RNDr. CSc.Bakalářská práce se zabývala problematikou začleňování žáků s poruchami autistického spektra do běžných středních škol. Jejím cílem bylo zjistit konkrétní problémy při začleňování žáků s poruchami autistického spektra z pohledu pedagogů. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů popisovala a objasňovala základní pojmosloví z oblasti vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra.Empirická část zjišťovala pomocí dotazníku, distribuovaného mezi 40 pedagogy středních škol, s jakými problémy se nejčastěji setkávají.Výsledky ukazovaly, že se začleňováním žáků s poruchami autistického spektra do běžných škol většina pedagogů souhlasí. Jako nejčastější problémy při integraci žáků s poruchami autistického spektra pedagogové uvedli problémy s vrstevníky, problémové chování žáka a nedostatečnou informovanost pedagogů. Za nejobtížnější situace pro žáky považovali respekt u spolužáků, problémy v třídním kolektivu a navázání kontaktu se spolužáky. Více než polovina oslovených pedagogů se shodla na tom, že navázání kontaktu s asistentem pedagoga je pro žáky s poruchami autistického spektra snazší než navázání kontaktu s vrstevníky.Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat zjištění, že pedagogové jsou nakloněni integraci žáků s poruchami autistického spektra do běžných středních škola a jsou ochotni je dále vzdělávat s ohledem na jejich specifické vzdělávací potřeby.