Browsing by Author "Holická, Martina"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemŠkolní integrace dětí se zdravotním postižením(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Melková, Martina; Holická, MartinaBakalářská práce se zabývala problematikou a možnostmi integrace žáků se středním mentálním postižením do základní školy běžného typu. Hlavním cílem předložené bakalářské práce bylo seznámit se s problémem začleňování dětí se zdravotním postižením do běžného kolektivu vrstevníků a to především při absolvování školní docházky. Seznámili jsme se se systémem vzdělávání žáků se zdravotním postižením a vývojem přístupu intaktních lidí k postižené části populace. Teoretická část vymezovala základní pojmy a definice, které s touto problematikou souvisely a zaměřovala se na legislativní úpravu, podmínky a obsah vzdělávání žáků se zdravotním postižením. Praktická část měla průzkumný charakter a jejím cílem bylo zjistit postoje intaktních spolužáků k dětem se zdravotním postižením. Za velký přínos práce k řešené problematice bylo zjištění, že integrace na dané vybrané škole má pozitivní vliv na intaktní žáky základní školy a velmi dobrý vliv na socializaci žáků s postižením.
- ItemVýchova dětí se syndomem lehké mozkové dysfunkce ) ADD, ADHD)(2008-01-01) Holická, Martina
- ItemVýchova dětí se syndromem lehké mozkové dysfunkce (ADD, ADHD)(Technická Univerzita v Liberci, 2008-01-01) Holická, Martina; Palounková, ZuzanaThe thesis deals with the problems of the educating with minimal brain dysfunction (ADD/ADHD). It is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part is based upon findings of scholars. It describes both symptoms, causes of the disorder using compilation and presentation of scholarly resources. It also explains public attitude toward children with ADHD. Principal chapter is the description of both positive and negative education approaches and their impacts upon the further mental development. The aim of the practical part is to determine what attitude and what educational approaches do the teachers employ when dealing with ADHD afflicted during the daily course of lessons.