Browsing by Author "Holec, Petr"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- ItemAplikace pro generování 3D modelu krajinyHolec, Petr
- ItemAplikace pro generování 3D modelu krajiny(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Holec, Petr; Kretschmer, PetrS postupným a stále se zrychlujícím rozvojem výpočetní techniky se zejména v posledních letech rozmohl fenomén počítačem upravované a počítačem vytvářené grafiky. Ať už se jedná o kinematografii, herní průmysl, reklamní průmysl nebo jen úpravu digitálních fotografií pro vlastní použitím, dopomohl k tomu právě rozmach v tomto odvětví. Je pak jasné, že zkušenosti nabyté při práci s grafikou jsou dnes velmi cenné. A zkušenosti nabyté při práci s trojrozměrnou (3D) grafikou jsou ještě cennější. Už i v prostředí internetových prohlížečů se trojrozměrná grafika objevuje pomocí jazyku Java a Flash animací. Zaměříme-li se pak na vytváření obrazu v reálném čase, jsou to grafické karty, na jejichž {\clq}qbedrech`` tento úkol leží. Největším hnacím strojem pro rozvoj grafických karet je práce s video záznamy a počítačové hry. Největšími dodavateli grafických čipů jsou NVIDIA a ATI. I v aplikačním rozhraní jsou dva {\clq}qrivalové``, obdobně jako na trhu s čipy, a to DirectX a OpenGL. DirectX je produktem společnosti Microsoft, stejně jako řada operačních systému Windows. Jdou proto ruku v ruce a na jiných operačních systémech je implementace nesnadná. U OpenGL, jak už napovídá název, se jedná o open-source (s otevřeným zdrojem, přístupným) grafickou knihovnu. Je použitelná na různých operačních systémech, ať už jádra Unix nebo systémy společnosti Apple. To je její největší výhoda, vývojáři grafických aplikací mají usnadněnou práci při vývoji verze na jiný operační systém, než je Windows. To snad bude i důvodem, proč jeden z nejznámějších herních vývojářů John Carmack (Doom 3 engine, Quake 1,2,3 engine) zůstává věrný tomuto API. To by snad byly pohnutky, které vedly k výběru zadání z oboru počítačové grafiky. Samotné téma je pak vytvoření aplikace, která bude generovat trojrozměrný terén a následně zobrazovat v reálném čase. Z programovacích jazyků byl zvolen jazyk C++, protože je stále velmi populární a velmi rozšířený. Další text se zabývá dokumentací funkcionality výsledného programu a zahrnuje popis prostředků pro jeho uskutečnění (teorie grafů, matematický aparát aj.).
- ItemVyhledávání optimální trasy v 3D modelu terénu(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Holec, Petr; Jeníček, JiříPráce se zaobírá problematikou umělé inteligence a vykreslení třírozměrného prostředí. Z oblasti umělé inteligence se zaměří na interpretaci prostředí pro jednotky umělé inteligence a na algoritmy potřebné pro vyhledávání nejkratší cesty. V oblasti vykreslování popíše možné varianty z pohledu implementace a přenositelnosti. Dále dokument popíše použité struktury a techniky implementací zmíněných algoritmů. V závěru představí některé široce používané optimalizační metody pro rychlejší a efektivnější běh aplikací.
- Item
- ItemVyhledávání optimální trasy v 3D modelu terénu(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Holec, Petr; Jeníček, JiříPráce se zaobírá problematikou umělé inteligence a vykreslení třírozměrného prostředí. Z oblasti umělé inteligence se zaměří na interpretaci prostředí pro jednotky umělé inteligence a na algoritmy potřebné pro vyhledávání nejkratší cesty. V oblasti vykreslování popíše možné varianty z pohledu implementace a přenositelnosti. Dále dokument popíše použité struktury a techniky implementací zmíněných algoritmů. V závěru představí některé široce používané optimalizační metody pro rychlejší a efektivnější běh aplikací.
- Item