Browsing by Author "Havlíková, Lenka"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemKompetence speciálního pedagoga a sociálního pracovníka z pohledu speciálních pedagogů(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Havlíková, Lenka; Tomická, VáclavaBakalářská práce se zabývá pohledem pedagogů na kompetence školního speciálního pedagoga. Byla napsána v rámci mezinárodní studie na podporu zjištění míry potřeby zavedení funkce školního sociálního pracovníka, respektive speciálního pedagoga, která by měla být legislativně ukotvená. Cílem práce bylo pomocí dotazníkového šetření zmapovat názory pedagogů na kompetence sociálních pracovníků a speciálních pedagogů, přičemž se orientuje na kompetence školního speciálního pedagoga. Práce je rozdělená do dvou částí. Teoretická část bakalářské práce se zabývá legislativním vymezením dané problematiky, definováním základních pojmů a vybranými názory odborníků na tuto problematiku. Praktická část bakalářské práce zjišťuje názory pedagogů na potřebu zavedení pozice školního speciálního pedagoga (zaměstnance školy) a následně na jeho kompetence při řešení problémů žáků běžných škol v rámci výchovně vzdělávacího procesu. V závěru práce jsou nastíněna opatření, která by mohla vést v konečné fázi k ustanovení pozice školního speciálního pedagoga.
- ItemMatematika u žáků se specifickými poruchami učeníHavlíková, LenkaDiplomová práce se zabývá výukou matematiky u žáků prvního stupně se zaměřením na žáky se specifickými poruchami učení. Tito žáci vykazují ve vzdělávacím procesu nerovnoměrné výkony, které se zásadním způsobem odrážejí i v osvojování matematických dovedností. Podrobněji je pozornost věnována didaktice matematiky a komparaci vzdělávacího přístupu profesora Hejného s klasickou metodou výuky matematiky.Cílem práce je porovnání školní úspěšnosti v matematice u žáků prvního stupně základní školy, kteří jsou vyučováni metodou profesora Hejného, se žáky vzdělávanými v matematice metodou klasickou. Dále se zaměřujeme na žáky se specifickou poruchou učení a na míru vlivu této poruchy na osvojování matematických dovedností v závislosti na výukové metodě. Pro získání dat byla použita zejména metoda didaktického testu a kazuistická metoda. Hlavním zjištěním bylo, že žáci se specifickými poruchami učení vedení metodou profesora Hejného jsou při řešení zadaných úloh úspěšnější než žáci vedení klasickou metodou.
- ItemSyndrom CAN v Krizové Intervenci(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Havlíková, Lenka; Kovařík, ZdeněkBakalářská práce se zabývala problematikou Syndromu CAN v Krizové intervenci. Jejím cílem bylo uvést základní problematiku syndromu CAN. Z počátku teoretické části je popsána právní ochrana dětí v ČR, dále je věnována vysvětlením pojmu syndromu týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte. Velká kapitola je věnována následku špatného zacházení s dítětem a jeho následné péči. Praktická část je věnována vyhodnocení statistických údajů nárůstu či poklesu sexuálního zneužívání a znásilnění dětí ve věku (0-15 let) v okrese Česká Lípa, Liberec, Jablonec nad Nisou a Semily za období let 2007 až 2011. Zkoumání bylo zaměřeno také na věk a pohlaví obětí i pachatelů uvedených deliktů. Pro stanovení výsledků v praktické části byly použity statistické údaje z oboru analytiky a také analýza spisových materiálů ze služby kriminální policie a vyšetřování. Zpracované výsledky byly znázorněné v tabulkách a grafech.
- ItemSyndrom CAN v Krizové IntervenciHavlíková, Lenka