Browsing by Author "Hásková, Barbora"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemNonverbální komunikace v prostředí školyHásková, Barbora; Josífková Jitka, PhDr. Ph.D. : 54763Tato diplomová práce se zabývá řečí těla. Řeč těla je hlasitější než jakákoliv slova, která člověk dokáže verbálně vyjádřit. Vše, co člověk sděluje ostatním, je neustále doprovázeno nonverbální komunikací, která prozrazuje naši náladu, pocity a postoje. Vědomě i nevědomě tak lidské tělo dává svému okolí najevo, jak se cítí a co si myslí. Chceme-li zažít v našem osobním i pracovním životě úspěch, měli bychom být schopni komunikovat jasně, sebevědomě a důvěryhodně.Ačkoliv nonverbální komunikace existuje od nepaměti a je starší než slovo, lidstvo se tímto oborem začalo zabývat velice nedávno, asi před 60 lety. Od té doby byla nonverbální komunikaci připsána mnohokrát obrovská důležitost a to v různých oborech. Znalost nonverbální komunikace je důležitá v oborech jako je politika, herectví, psychologie, psychiatrie, FBI, lékařství, školství a mnoho dalších.Naše nonverbální komunikace je také schopna ovlivnit náš duševní stav. Chceme-li se cítit dobře, je třeba zaujmout polohu těla odpovídající tomuto pocitu. Znalost nonverbální komunikace našeho okolí nám otvírá bránu k pochopení naší vlastní nonverbální komunikace. Toto porozumění je klíčové k sebekontrole a úspěšné komunikaci s naším okolím. V momentě, kdy má člověk svou nonverbální komunikaci plně pod kontrolou, začne mít pod kontrolou také interakci se svým okolím.Nehledě na to, jak staré žáky učitel vyučuje, řeč těla je pro něho obrovský nástroj na který žáci reagují takřka okamžitě. Naopak je tomu u reakce žáků na učitelův verbální projev. Tato reakce bývá často mnohem pomalejší. Čím lépe je učitel schopen pracovat se svou řečí těla, tím lepší jsou jeho výsledky ve třídě.Mým cílem v teoretické části je představit učitelům nové důležité poznatky z oblasti nonverbální komunikace, které jsou zatím v české knihovničce nedostupné. Chystám se prozkoumat především cizojazyčné zdroje, které ještě nebyly přeloženy do českého jazyka. V praktické části bych pak ráda své poznatky realizovala vytvořením příručky pro učitele a jejich žáky, kde se objeví nejdůležitější záležitosti z oboru nonverbální komunikace, jejichž osvojení považuji za klíčové. Po vytvoření příručky budu vybrané techniky nonverbální komunikace realizovat v praxi.