Browsing by Author "Brodská, Nikola"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemNázory rodičů na funkce školní družinyBrodská, Nikola; Novotová Jitka, PhDr. Ph.D. : 54765Diplomová práce se zabývá školní družinou. Cílem práce je pomocí dotazníkovéhošetření zjistit, jak rodiče hodnotí činnost školní družiny. Začátek teoretické části se věnujevýchově mimo vyučování a jejím funkcím. Další kapitoly popisují školní družinu, osobnostvychovatele a vývoj mladšího školního věku. Poslední kapitola se zabývá vztahem školnídružiny a rodičů. Výzkumné šetření je zaměřeno na hodnocení a vnímání školní družiny rodiči,pozornost je směřována na funkce školní družiny, na komunikaci rodičů s vychovateli a vztahvychovatele s žáky, ale i na zjištění celkové spokojenosti rodičů se školní družinou. Výzkumbyl realizován na vzorku 147 rodičů dětí navštěvujících 4 školní družiny v Libereckém kraji.Empirická část přináší poznatky, které mohou využít školní družiny k možnému zlepšení jejichčinnosti.
- ItemPoruchy chování dětí v základních školáchBrodská, Nikola; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Bakalářská práce se zabývala poruchami chování dětí na druhém stupni základních škol. Cílem bakalářské práce bylo prozkoumat problematiku poruch chování dětí v základních školách a zjistit, které poruchy chování se u dětí vyskytují nejčastěji. Tyto údaje byly získány průzkumem provedeným na osmi základních školách, které se nacházejí v Libereckém kraji. Práce byla rozdělena na dvě hlavní části. Jedná se o část teoretickou, která byla zpracována za pomoci odborné literatury a část empirickou, která byla realizována dotazníkovým šetřením. V teoretické části jsme definovali pojem poruchy chování, zaměřili jsme se na příčiny vzniku poruch chování a klasifikaci. Zároveň byla popsána psychologická charakteristika dítěte s poruchou chování a fáze prevence a náprava poruch chování. Velká část teoretické práce se zabývala jednotlivými typy poruch chování. Poslední kapitola byla zaměřena na vymezení rozdílů mezi mladším školním věkem a pubertou. V empirické části byly pomocí grafů zobrazeny a následně popsány výsledky a shrnutí výsledků dotazníkového šetření, závěr bakalářské práce posuzoval naplnění stanovených cílů.