Browsing by Author "Beran, Vojtěch"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemKnowledge of the Regional Brand in Liberec Region: Case Study(Technická Univerzita v Liberci, ) Beran, Vojtěch; Dědková, Jaroslava; Ekonomická fakultaThe issue of regional product brands is still a relatively unexplored topic, however, it has recently been gaining popularity among researchers. This scientific article focuses on the question of brand awareness of a selected regional producer from the syrup segment. The article also contains the results of qualitative marketing research focusing on the analysis of students' attitudes and preferences towards the examined regional brand. The questionnaire survey was implemented using the CAWI method and took place in the period from March to May 2022. During the period under review, the answers were obtained from a total of 303 student respondents. The main research question of this article is whether there is a dependence between selected socio-economic indicators (gender, income and size of residence) of the respondents and knowledge of the examined regional brand of the producer from the Liberec region. Based on the research question posed in this way, three sub-hypotheses were subsequently established that focus on verifying the dependencies between selected socio-economic indicators and knowledge of the brand of the regional manufacturer. The statistical software IBM SPS Statistics was subsequently used for data calculation and analysis. As part of testing the hypotheses, a statistical method called Pearson's chi-square test and descriptive statistics tools were used. Based on the statistical calculations made, dependence was proven in the case of the first two of the mentioned socio-economic indicators. The outcomes are continuously commented on in the results section. The last part of the article is dedicated to discussion and drawing additional conclusions.
- ItemMarketingová komunikace podniku v mezinárodním prostředíBeran, Vojtěch; Švandová Zuzana, Ing. Ph.D. : 55313; Pompová Michaela Konzultant2 : 67122Bakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci české společnosti HOKAMI CZ, s.r.o., kterou podnik uplatňuje na tuzemském a německém trhu. Cílem této práce je napomoci podniku definovat a charakterizovat jednotlivé nástroje marketingového mixu a srovnat případné odlišnosti uplatňovaných nástrojů. První kapitola práce je zaměřena na výklad teoretických východisek, která jsou nezbytná pro porozumění logiky a výkladu marketingové komunikace. V následující druhé kapitole je představena samotná společnost HOKAMI CZ, s.r.o. jak z marketingového hlediska, tak i z hlediska historie a podnikatelských aktivit. Ve třetí kapitole dochází k definování a charakteristice nástrojů marketingové komunikace v rámci českého trhu. Ve čtvrté kapitole je pojednáváno taktéž o nástrojích marketingové komunikace, tentokrát však s ohledem na německý trh. V páté kapitole autor srovnal odlišnosti jednotlivých marketingových nástrojů s ohledem na mezinárodní obchodní aktivity podniku s tuzemskými obchodními aktivitami.
- ItemNávrh komunikační strategie nově zaváděného spin-offuBeran, Vojtěch; Burešová Jitka, Ing. Ph.D. : 63763Diplomová práce se zabývá komunikační strategií nově zakládané spin-off společnosti, která vzniká ve spolupráci s univerzitou. Cílem této diplomové práce je vytvořit návrh komunikační strategie, který spin-off společnosti napomůže v časovém výhledu jednoho roku od vstupu společnosti na trh naplánovat a zefektivnit tyto marketingové aktivity. První část diplomové práce se zaměřuje na výklad teoretických východisek spin-off společností a značky z pohledu marketingové vědní disciplíny. Dále jsou v této části popsány teoretické poznatky marketingového mixu, komunikačního mixu a je zde také proveden specifický výklad modelu DAGMAR. V následující druhé části je stručně provedeno představení spin-off společnosti, a to jak z podnikového, tak z marketingového pohledu. Následně je provedena podrobná analýza konkurenčních subjektů včetně mapování jednotlivých spin-off firem. V poslední části je vyhotoven samotný návrh komunikační strategie pro vybraný spin-off.