Browsing by Author "Benešová, Jitka"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemFormativní hodnocení v hodinách anglického jazyka na 2. st. ZŠ(2020-4-1) Benešová, Jitka; Koutská Iva, PhDr. Ph.D. : 67239Tato diplomová práce se zabývá používáním různých technik, metod a strategií formativního hodnocení v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základních škol. Účelem je zlepšit u studentů porozumění, komunikaci a samostatnost při učení.V teoretické části se zabýváme původem formativního hodnocení, soustředíme se na jeho popis a dáváme ho do kontrastu s hodnocením sumativním. Dále je v této části zdůrazněna role motivace a zpětné vazby při použití formativního hodnocení. V závěru teoretické části jsou uvedeny doporučení pro učitele k tomu, jakým způsobem a kdy používat techniky, strategie a metody formativního hodnocení plynoucí z prostudované literatury. V empirické části jsou teoretické poznatky převedeny do praxe. Je popsáno několik technik formativního hodnocení s reflexemi ve 12 vyučovací hodinách.Cílem této práce je vyhodnotit vliv a funkčnost formativního hodnocení spolu s technikami na studenty, na jejich práci při hodinách, motivaci a autonomii. Výzkum potvrdil, že techniky a strategie formativního hodnocení vedly ke zlepšení výsledků studentů, podpořily komunikaci, motivaci a samostatnost.
- ItemVýuka předpřítomného času v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ(2017-4-30) Benešová, Jitka; Šimůnková Renata, Mgr. Ph.D. : 55046; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Vrbík Daniel, Mgr. Ph.D. Konzultant : 63768; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Tato bakalářská práce se soustředí na aktivity, které pomohou žákům 2. stupně základní školy odlišit předpřítomný čas od minulého prostého a přítomného prostého času.Teoretická část se zabývá důvody, proč vyučovat či nevyučovat gramatiku. Jsou představeny přístupy ve výuce anglického jazyka, jejich výhody a nevýhody. Uvádějí se problémy, které předpřítomný čas žákům způsobuje. Dále jsou popsány jazykové dovednosti při procvičování gramatiky. Závěr této části obsahuje doporučení pro učitele vyplývající z teorie. V praktické části se teoretické poznatky převádějí do skutečného procvičování gramatiky. V sedmi ukázkových hodinách byly použity různá cvičení a aktivity. Tato část také obsahuje reflexi jak od učitele, tak od samotných žáků.Cílem této práce je zhodnotit, zda aktivity pomohly zlepšit vědomosti žáků a jejich plynulost při skutečném používání předpřítomného času. Výzkum potvrdil, že vybrané aktivity, vyučované induktivně, pomohly žákům zlepšit jejich výsledky. Na konci praktické části jsou tyto výsledky vyhodnoceny a shrnuty.