Browsing by Author "Batorková, Lucie"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemMezinárodně obchodní aktivity v nadnárodní společnosti(2017-10-31) Batorková, Lucie; Demel Jaroslav, Ing. Ph.D. : 60633; Holub Pavel, Ing. Konzultant2 : 65228Předmětem této diplomové práce je přiblížení problematiky procesu nákupu v nadnárodní společnosti ZF Friedrichshafen AG. Cílem práce je na základě teoretických poznatků z oblasti nákupu a bližší analýzy nákupního procesu ve společnosti ZF Friedrichshafen AG rozhodnout o nejvhodnější variantě z několika nákupních situací. Úvodní kapitoly se věnují teoretickým souvislostem týkající se nadnárodních společností, konkrétně jejich charakteristice, vývoji, fungování a roli v mezinárodním obchodě. Dále se práce blíže zaměřuje zejména na oblast nákupu jako součásti projektové činnosti společnosti. Popsána je základní funkce nákupu, typologie nákupních situací, struktura celého procesu, organizační řízení a přidružené logistické procesy. Analytická část se věnuje vybrané společnosti, kde je analyzován současný systém řízení nákupu. V závěru práce jsou popsány různé nákupní situace, které jsou vzájemně porovnány. Z výsledků je následně vybrána optimální varianta, dle které by měl být nejen konkrétní nákup, ale i další obdobné uskutečňovány.
- ItemObchodní a kulturní zvláštnosti Spojených arabských emirátů a jejich vliv na mezinárodní obchod(2015-11-02) Batorková, Lucie; Demel Jaroslav, Ing. Ph.D.; Skolitel : 64111 Ducháčková Eva, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 64073 Čuhlová Renata, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 65228 Holub Pavel, Ing.Hlavním předmětem této bakalářské práce je přiblížení kulturních a obchodních zvláštností Spojených arabských emirátů a vliv těchto interkulturních specifik na mezinárodní obchod. Cílem je zjištění kulturních rozdílů, kterým je vhodné věnovat pozornost při vstupu na takto specifický trh jako je právě ve Spojených arabských emirátech. Úvodní kapitoly se věnují teoretickým souvislostem, kde jsou rozebrány pojmy kultura a komunikace z pohledu podnikatelského prostředí, uvedeny zde jsou i kulturní dimenze významných autorů zkoumající vliv rozdílů jednotlivých kultur na mezinárodní podnikatelské vztahy. Dále jsou v práci blíže představeny Spojené arabské emiráty, přičemž v této části bylo hlavním cílem přiblížení odlišností a kulturních hodnot země, které by měly pomoci k lepšímu pochopení rozdílností. Analytická část práce je zaměřena na zhodnocení možností realizace mezinárodního obchodu zahraničními podniky v daném teritoriu a doplněna konkrétními kulturními a obchodním odlišnostmi Spojených arabských emirátů, které ovlivňují podnikatelské prostředí. V závěru práce je zhodnocen vliv zjištěných odlišností na obchodní vztahy, přičemž toto hodnocení je podpořeno výsledky vlastního výzkumu.