Browsing by Author "Šlechta, Pavel"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemNordic walking pro základní školy v LiberciŠlechta, Pavel
- ItemNordic walking pro základní školy v Liberci(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Šlechta, Pavel; Kuprová, KláraBakalářská práce je zaměřena na nordic walking a jeho zařazení do školní tělesné výchovy. Cílem této práce je vytvořit příručku o tomto sportu, která se dá využít ve výuce na základních školách a to především v Liberci. V práci je teoretická a praktická část. Teoretická část obsahuje popis základní techniky a dalších technik v nordic walkingu a také se zmiňuje o vybavení, které je potřebné pro daný sport. V praktické části byl vytvořen zásobník protahovacích a posilovacích cviků s holemi a zahrnuje rovněž příklady tras vhodných pro nordic walking ve východním Liberci. Konkrétně ve městských částech Lidové Sady, Starý a Nový Harcov, sídliště Kunratická a Králův háj. U tras je určena jejich časová i fyzická náročnost. Věková skupina, pro kterou je příručka určena je 11?15 let, tedy starší školní věk.
- ItemStanovení intenzity zatížení v průběhu nordic walkingu na vybraných trasách v okolí LiberceŠlechta, Pavel; Kuprová Klára, PhDr. Ph.D.; Skolitel : 55456 Louda Petr, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 63038 Šírová Iva, Ing.; Konzultant2 : 63776 Siebeneicherová Jaroslava, Mgr.Diplomová práce se zaměřuje na velice mladý sport, kterým je nordic walking. Tato práce navazuje na bakalářskou práci Šlechta (2013), která se zabývala mj. mapováním tras, které jsou vhodné pro tento sport. Tato práce se zabývá stanovením intenzity zatížení právě na trasách, které byly zmapovány v BP. Jsou zde zvoleny 4 trasy, které byly dostupné pro skupinu respondentů, na kterých bylo provedeno měření. U každé z těchto tras jsou uvedeny naměřené hodnoty a jsou pokaždé popsány. Na základě těchto hodnot je vytvořeno doporučení pro každou trasu, aby si vedoucí skupiny nebo třídy mohli snadno vybrat trasu podle toho, na jaké intenzitě zatížení chtějí s žáky pracovat. Měření bylo zaměřeno na žáky 2. stupně, tedy ve straším školním věku. V měřeném vzorku byli žáci ze 6. a 7. třídy.