Browsing by Author "Šimon, Jaroslav"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemPilotní projekt elektronické kontrolní karty vozu v hale M13 v Mladé Boleslavi(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Šimon, Jaroslav; Weinlich, PetrThis bachelor thesis deals with recording and processing defects created during the production of cars in the company ŠKODA AUTO a.s. In this thesis there are firstly explained basic terms related to the topic of the thesis. Thereafter there is a characteristic of the information system SQS used to record defects in ŠKODA AUTO a.s. Further in this thesis is described the present method of evidence of the defects in the form of printed cards and the newly prepared project of electronic control card of vehicle. The goal of the project is shortening the reaction time related to content editing and overall innovation of the original method of recording entries of the produced cars. In the conclusion of this bachelor thesis there are analysed both the present method of recording the defects and the newly introduced method of recording by mobile technologies, followed by evaluation of both methods.
- ItemPilotní projekt elektronické kontrolní karty vozu v hale M13v Mladé Boleslavi(2013-01-01) Šimon, Jaroslav
- ItemRotační upínač pro robotické ohýbání trubek(2017-11-10) Šimon, Jaroslav; Horák Marcel, Ing. Ph.D. : 55340; Matúšek Ondřej, Ing. Ph.D. Konzultant : 64609Bakalářská práce se zabývá analýzou původního konstrukčního řešení efektoru průmyslového angulárního robotu určeného jako manipulační prostředek pro velkokapacitní výrobu trubek v automobilovém průmyslu zejména tváření rozvodů plynných a kapalných médií následným návrhem zlepšení konstrukčního řešení tohoto efektoru. Na úvod jsou uvedeny současné způsoby ohýbaní trubek. Postupně přechází k druhému bodu k analýze současné konstrukce efektoru. Dále jsou uvedeny návrhy na možné zlepšení této konstrukce. Následně se bakalářská práce se zaobírá zvoleným provedením nového konstrukčního řešení a výpočty vybraných geometrických a silových problémů. V závěru je provedeno porovnání stávající a nové konstrukce.