Fakulta přírodovědně humanitní a pedagogická
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Fakulta přírodovědně humanitní a pedagogická by Author "Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemRole mateřského jazyka při výuce angličtiny u žáků se specifickými poruchami učen튝astný, Vítězslav; Palounková Zuzana, Ing. Ph.D. : 55520; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Joklíková Hana, Mgr. Ph.D. Konzultant : 64101; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Diplomová práce je zaměřena na roli mateřského jazyka ve výuce angličtiny u žáků se specifickými poruchami učení na druhém stupni základní školy. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda je pro tuto skupinu žáků vhodné úplné vyloučení mateřského jazyka z výuky angličtiny, nebo je naopak účelné mateřštinu při výuce využít. V teoretické části byly shromážděny poznatky z oboru jazykovědy, didaktiky cizích jazyků a specifických poruch učení. Empirickou část práce pak tvoří kvantitativní výzkum, který byl realizován formou pedagogického experimentu u dvou skupin žáků se specifickými poruchami učení. Experiment zkoumal zlepšení znalostí a dovedností žáků při výuce s vyloučením mateřského jazyka v porovnání s výukou využívající mateřský jazyk. Hlavní výzkum byl doplněn kvantitativním šetřením, ve kterém žáci se specifickými poruchami učení sami hodnotili výuku s vyloučením mateřského jazyka. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že účelné využití mateřského jazyka v hodinách angličtiny je z hlediska učebních výsledků pro žáky se specifickými poruchami vhodnější, než striktně cizojazyčná výuka s úplným vyloučením mateřštiny.