Browsing by Author "Zahnová, Hana"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemPedagogická diagnostika v mateřské a základní školeZahnová, HanaTématem diplomové práce je problematika návaznosti předškolní pedagogické diagnostiky na pedagogickou diagnostiku v základní škole, a to nejenom u dětí intaktních, ale především u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a u dětí nadaných.Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část vymezuje pojmy pedagogická diagnostika, diagnostický proces, metody a formy vedení pedagogické diagnostiky a její zdokumentování. Dále pak předkládá konkrétnější pohled na odlišnosti pedagogické diagnostiky v mateřské a základní škole a současně se zabývá návazností předškolního a základního vzdělávání z hlediska klíčových kompetencí. Teoretickou část uzavírají specifika pedagogické diagnostiky u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami a jedinců nadaných.Empirická část diplomové práce zjišťuje formou dotazníkového šetření pohledy a názory na formy vedení pedagogické diagnostiky na úrovni předškolní a školní a taktéž dotazníkovým šetřením zjišťuje pohledy na pedagogickou diagnostiku z pozice rodičů předškolních dětí. Kazuistikou dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami pak ukazuje na smysluplnost prostupu předškolní pedagogické diagnostiky do primárního vzdělávání.
- ItemPodíl mateřské školy na úspěšnosti vzdělávání dětí(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Zahnová, Hana; Michalová, ZdeňkaTématem předložené bakalářské práce je problematika významu mateřské školy ve vzdělávání dětí. Cílem bakalářské práce je zmapování problematiky vlivu mateřské školy na úspěšnosti vzdělávání dětí v běžných základních školách a speciální škole ve městě Varnsdorf, kde pracovala a bydlí autorka této práce. Dílčími cíli pak, zjištění odlišnosti sociální adaptability a zvládání školních nároků u dětí edukovaných a needukovaných v mateřské škole. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část vymezuje pojmy předškolní vzdělávání a předškolní výchova, kurikulum předškolního vzdělávání a osobnost pedagoga. Dále pak pojmy předškolní věk, vývoj dítěte v tomto období, školní zralost se všemi posuzovanými aspekty, odklad školní docházky a školní úspěšnost, která teoretickou část uzavírá. Empirická část této bakalářské práce zjišťuje formou dotazníkového šetření pohledy a názory na edukaci dětí v MŠ mezi učiteli 1. stupně ZŠ a rodiči žáků 1. ročníků ZŠ ve městě Varnsdorf. Toto šetření je doplněno o analýzu školní úspěšnosti žáků v jedné prvostupňové základní škole v témže městě za období 2003-2013.