Browsing by Author "Veselá, Markéta"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemMožnosti etablování školské sociální práce z pohledu sociálních pracovníků(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Veselá, Markéta; Matulayová, TatianaBakalářská práce se věnovala tématu školní sociální práce v České republice, což je problematika v našem prostředí nová, nerozšířená, aktuálně tolik nediskutovaná. Cílem bakalářské práce bylo zjistit podmínky ustanovení pracovní pozice školního sociálního pracovníka na základních školách v ČR, poukázat na prospěšnost a potřebu školní sociální práce. Z pohledu sociálních pracovníků byly vymezovány oblasti a problematika, kde by mohl školní sociální pracovník uplatnit svůj potenciál. Práci lze rozdělit na dvě části, a to teoretickou a empirickou. V teoretické části byla vymezena sociální práce jako profese. Byla zde představena problematika sociálně-právní ochrany dětí, nastíněny změny v systému péče o ohrožené děti a problematika, kterou řeší kurátor pro mládež ve spolupráci se školou. Empirická část se zaměřovala na analýzu možností a překážek v ustanovení pracovní pozice školního sociálního pracovníka, a to za využití kvantitativního průzkumu. Data byla získána dotazníkovým šetřením od 50 respondentů z řad sociálních pracovníků. Ti vyjádřili potřebu ustanovení nové pozice školního sociálního pracovníka, který by měl především spolupracovat s rodinami žáků a pedagogy, poskytovat poradenství a podílet se na řešení sociálně patologických jevů. Jako největší překážky označili nedostatek finančních prostředků ve školství, nedostatečnou informovanost o sociální práci a názor, že není potřeba zavádět další profesi.
- ItemRozvoj komunikačních schopností u dětí předškolního věku s mentálním postižením s využitím pohybuVeselá, Markéta; Zulić Marija, Mgr. Ph.D. : 67828Bakalářská práce zpracovává téma pohybové výchovy dětí s mentálním postižením v mateřské škole. Cílem bylo zjistit, zda je možné působit pohybovými aktivitami na rozvoj komunikačních schopností u dětí s mentálním postižením, dle pedagogů v mateřské škole speciální a které pohybové aktivity jsou vhodné pro rozvoj komunikačních schopností u dětí s mentálním postižením Byly zjišťovány formy, výhody i komplikace pohybové výchovy v mateřské škole. Práce definuje základní pojmy v oblast psychomotorického vývoje a v oblasti problematiky edukace dětí předškolního věku s mentálním postižením. Je zde zpracováno téma narušené komunikační schopnosti a její terapie pomocí pohybových aktivit. Data byla sbírána formou rozhovorů s pedagogy z mateřské školy speciální.