Browsing by Author "Vasko, Tadeáš"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemHardwarové a softwarové řízení robotického systémuVasko, Tadeáš; Martinec Tomáš, Ing. Ph.D. : 54776; Černohorský Josef, doc. Ing. Ph.D. Konzultant : 54931Cílem této bakalářské práce je seznámení se s hardwarovým a softwarovým robotickým systémem. Práce se zaměřuje na detailní popis průmyslových robotů dle jejich konstrukce, vlastností a způsobu využití. Popsané je také programování a to jak obecný popis, tak způsob programování průmyslových robotů od vybraných výrobců. Část teoretické rešerše je věnována výrobcům a jejich vyvinutých průmyslových robotů, které nabízejí. Experimentální část se týká aplikací, zaměřené na kooperaci robotů, kterou lze využít v reálných výrobních procesech, a to konkrétně na ohýbání a manipulaci plechem a ovíjení kompozitního rámu vláknem. V řešení je použito online programování průmyslových robotů, avšak v úkolu s ovíjením je rozebrán také způsob, jak tento problém vyřešit pomocí offline programování. Provedeným výzkumem je zjištěno, že daný způsob, který byl použit při práci s plechem by v reálném výrobním procesu byl funkční, pokud by bylo zajištěno odebírání plechu ze zásobníku. V úloze s ovíjením je zjištěn způsob, který umožňuje nastavení procesu ovíjení tak, aby dosahoval, nelepší kvality. Přínosem této práce je ukázka dvou možných způsobů využití průmyslových robotů ve výrobních procesech, které dokáží snížit náklady na výrobu a zvýšit jejich kvalitu.
- ItemMonitorování výroby pomocí Andon TVVasko, Tadeáš; Kopetschke Igor, Ing. : 56318Cílem této diplomové práce je vytvoření Andon systému pro televizi se systémem Android. V práci je napsána motivace, která z důvodňuje fakty, proč tato práce vznikla, ačkoli Andon systémy existují. Práce se zabývá popisem celé aplikace, konkrétně jsou popsány jednotlivé použité typy komunikací, funkcionality, datové modely a jednotlivé algoritmy. V práci je také rozepsáno testování samotného řešení, které bylo nezbytné k detekci chyb a ověření správného fungování celého systému. Aplikace, díky použitému frameworku Flutter a programovacího jazyka Dart, je multiplatformní a je možné ji spustit jednak na televizi s operačním systémem Android, tak také na počítači s operačním systémem Windows. Práce se také zabývá výhodami a nevýhodami použitého frameworku, kde je i srovnáván s frameworkem React Native, se kterým lze také vytvořit multiplatformní aplikace. V závěru práce jsou navržena možná vylepšení a rozšíření stávající aplikace, která by toto řešení dokázala vylepšit.