Browsing by Author "Tymlová, Tereza"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemPerkutánní endoskopická gastrostomie - edukace osob zajišťujících péčiTymlová, Tereza; Mařanová Kateřina, Mgr.; Skolitel : 54889 Fárek Jiří, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 59251 Tunáková Veronika, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63219 Horáková EvaPerkutánní endoskopická gastrostomie (PEG) je stále častěji používanou metodou pro zajištění optimální výživy pacientům, u nichž je zcela nebo částečně znemožněný perorální příjem. Významná část těchto pacientů ovšem není schopna o PEG plně pečovat, proto v tomto směru přicházejí na řadu rodinní příslušníci, pečovatelé a opatrovníci. Předmětem bakalářské práce je edukace osob zajišťujících péči o PEG, jejímž cílem je zlepšení úrovně znalostí a praktických dovedností v této oblasti. Teoretická část se nejprve zabývá obecnými poznatky o PEG, specifiky ošetřovatelské péče a konečná část vysvětluje podstatu edukace. Výzkumná část v úvodu zjišťuje deficitní znalosti osob pečujících o PEG, na jejichž základě je vytvořen edukační standard. Dle vytvořeného standardu je následně realizována samotná edukace, jejíž účinnost je analyzována prostřednictvím dotazníkového šetření a pozorování.
- ItemPerkutánní endoskopická gastrostomie - edukace osob zajišťujících péčiTymlová, Tereza; Mařanová Kateřina, Mgr.; Skolitel : 54889 Fárek Jiří, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 59251 Tunáková Veronika, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63219 Horáková EvaPerkutánní endoskopická gastrostomie (PEG) je stále častěji používanou metodou pro zajištění optimální výživy pacientům, u nichž je zcela nebo částečně znemožněný perorální příjem. Významná část těchto pacientů ovšem není schopna o PEG plně pečovat, proto v tomto směru přicházejí na řadu rodinní příslušníci, pečovatelé a opatrovníci. Předmětem bakalářské práce je edukace osob zajišťujících péči o PEG, jejímž cílem je zlepšení úrovně znalostí a praktických dovedností v této oblasti. Teoretická část se nejprve zabývá obecnými poznatky o PEG, specifiky ošetřovatelské péče a konečná část vysvětluje podstatu edukace. Výzkumná část v úvodu zjišťuje deficitní znalosti osob pečujících o PEG, na jejichž základě je vytvořen edukační standard. Dle vytvořeného standardu je následně realizována samotná edukace, jejíž účinnost je analyzována prostřednictvím dotazníkového šetření a pozorování.