Browsing by Author "Těhníková, Alexandra"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemVyužití procesního schématu při edukaci žáků s poruchou autistického spektraTěhníková, Alexandra; Čavojská Gabriela, Mgr. Ing. : 65455; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Vrbík Daniel, Mgr. Ph.D. Konzultant : 63768; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Bakalářská práce se zabývá využitím procesního schématu při edukaci žáků s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce je zjistit vhodnost použití tohoto edukačního nástroje při vyučovacím předmětu Pracovní činnosti. V teoretické části jsou za pomoci odborných zdrojů předloženy informace týkající se problematiky poruch autistického spektra, integrace a vzdělávání žáků s touto poruchou. Zdůrazněn je význam nalezení funkční komunikace u každého dítěte a vysvětlen pojem procesní schéma. Praktická část bakalářské práce si klade za cíl vytvořit procesní schéma pro plstění. Tato technika je zde představena a je zdůvodněn její výběr. Vhodnost využití vytvořeného procesního schématu je v praxi ověřena v poslední, empirické části. Respondenty jsou čtyři žáci s poruchou autistického spektra, kteří jsou představeni prostřednictvím případových studií. Průběh průzkumu je popsán po jednotlivých setkáních. Jeho výsledky jsou uvedeny ve shrnutí z hlediska jednotlivých žáků. Smyslem bakalářské práce bylo představit techniku plstění žákům s poruchou autistického spektra prostřednictvím procesního schématu a sledovat vhodnost jeho použití.