Browsing by Author "Suková, Lenka"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemJak na digitální marketingovou strategii firmy(2021-02-24) Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr; Švermová, Pavla; Lamr, Marián; Suková, Lenka; Míková, Ladislava; Dostál, MichalSprávně nastavená digitální strategie vychází nejen z potřeb potenciálních zákazníků, ale rovnou měrou i z potřeb firmy, která ji realizuje a jejích dostupných zdrojů. Nikde není psáno, že pro online komunikaci se zákazníkem a propagaci firmy musíte využít všechny dostupné nástroje, sám zvládnout správu inzertních systémů či se stát odborníkem na online marketing. Zpravidla stačí i malé kroky a malá zlepšení, aby se o vás vaši zákazníci v online světě dozvěděli a mohli vás zastihnout i v době, kdy vaši provozovnu nemůžou navštívit osobně. Nezapomínejte, že všechno nemusíte zvládnout sami. Stačí vědět, čeho chcete dosáhnout, co potřebujete, koho potřebujete a případné chybějící dovednosti můžete poptat například u šikovného vývojáře webových stránek, studenta se zájmem o marketing a sociální sítě, či u marketingové agentury. Díky rostoucímu zájmu o tyto znalosti, roste i jejich nabídka a určitě vás potěší, že klesá zároveň i jejich cena. Pořízení e-shopu, pěkných webových stránek či placené reklamy na internetu již není záležitost v řádech desítek tisíců určená pro velké firmy, ale běžný komunikační nástroj dostupný i pro začínající firmy.
- ItemOrganizační transformace a integrace podniku v průběhu životního cyklu(2021-05-21) Suková, Lenka; ; Rydvalová Petra, doc. Ing. Ph.D. Skolitel : 54970Předkládaná disertační práce se zabývá problematikou životního cyklu podniku,který mapuje jeho vývoj a růst. V odborné literatuře je možné se setkat s relativně velkým množstvím definic a vymezením životního cyklu, na který je možné nahlížet z různých úhlů pohledu. Nicméně zásadní a důležitý je ten, že zvládnutí jednotlivých fází životního cyklu podniku může do určité míry rozhodovat o jeho úspěšném pokračování na trhu anebo v opačném případě o jeho zániku. Velkou výhodou zmapování životního cyklu je ta, že podnik následně přesně ví, v jaké etapě se nachází, jaké jsou jeho typické znaky a která fáze ho bude do budoucna čekat. Tím se podnikatelský subjekt může do určité míry připravit na budoucí výzvy. To, že se v současné době stále jedná o aktuální téma, naznačují např. sylaby jednotlivých českých vysokých škol ekonomicky zaměřených. Lze dokumentovat, že se životní cyklus podniku přednáší a probírá většinou v rámci prvního ročníku bakalářského studia (v některých případech i navazujícího studia) v rámci tématu teorie organizování. Ve svých sylabech předmětů téma uvádějí např. následující české univerzity: Vysoká škola polytechnická Jihlava; Západočeská univerzita v Plzni; Česká zemědělská univerzita v Praze; Univerzita J. A. Purkyně v Ústí nad Labem; Technická univerzita v Liberci. Dále jsou modely životního cyklu součástí doporučované povinné literatury pro ekonomické studijní programy na vysokých školách. Jedná se např. o odborné publikace autorů Synka et al. (2010, 2014, 2015), Vebera et al. (2007, 2009, 2014). Konkrétně Greinerův model, na který je předkládaná disertační práce zaměřena,a jeho teoretické vymezení mezi růstovými modely, je také možné nalézt v knižní publikaci s názvem Začínáme podnikat od autorů Jitky Srpové et al. (2020). Kde je tomuto modelu je věnována samostatná podkapitola společně s modelem od autorů Churchilla a Lewisové, jež vycházejí z autora Greinera. Cílem předložené disertační práce je ověřit aplikaci vybraného modelu životního cyklu,a to Greinerova v podmínkách České republiky a zjistit, v jaké z jeho fází se analyzované podniky nacházejí. Dále si práce klade za cíl vytvořit metodiku pro možnost opakovaného zjišťování fází životního cyklu podniků ve vazbě na Greinerův model a na základě provedeného výzkumu zpracovat výukové případové studie. Ty se budou využívat v rámci pedagogické činnosti na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Liberci (EF TUL). Dílčím cílem je vytvořit databázi podniků ve vazbě na vybrané parametry, která bude sloužit pro další výzkum v této oblasti. V souladu se stanovenými cíli disertační práce jsou poté formulovány výzkumné otázky, na které byly získány odpovědi prostřednictvím ověřováním stanovených předpokladů. V první části disertační práce je nejprve zpracován teoretický rámec související s teorií organizování (životní cyklus podniků) a dalších oblastí, kterými jsou organizační výstavba podniku, integrace, velikost podniku, případové studie a vymezení přístupu ke kvalitativnímu výzkumu (Příloha A). Při zpracování teoretické části bylo využito nejen zahraničních renomovaných odborných článků, ale také českých publikací. Na teoretickou část navazuje empirická, ve které jsou pomocí kvalitativních metod ověřeny čtyři výzkumné otázky. V závěrečné části disertační práce jsou poté zjištěné výsledky shrnuty a diskutovány.