Browsing by Author "Sobotka, Martin"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemExplorace vnitřního prostředí pomocí platformy IRobot Create(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Sobotka, Martin; Strnad, JanHlavním cílem této práce bylo vybrat, podrobně otestovat a osadit vhodný dálkový senzor pro platformu iRobot Create. Následně pak vytvořit aplikaci demonstrující využití osazeného senzoru v praxi - tj. vytvořit aplikaci, která bude řídit robota tak, aby se vyhnul překážkám, a nabídne uživateli jednoduchou mapu prostředí, kam překážky zakreslí. Práce v úvodu představí platformu iRobot Create a navrhne optimální cenově dostupný dálko-měr pro rozšíření jejich možností. Hlavní část práce je věnována rozboru senzoru Microsoft Kinect a zpracování jeho výstupních dat - obrazu. U senzoru je popsán jeho funkční princip a následně je provedena série testů, které se zaměřují na jeho klady a zápory při použití v mobilní robotice. Z výsledků těchto měření vychází závěry, ze kterých je možné určit optimální umístění senzoru i možné operační nasazení. Pro potřeby projektu bylo vytvořeno několik programů, které se zabývají prací se senzorem a zpracováním jeho obrazu (např. nalezení objektů). Poslední aplikace kombinuje využití knihovny ovládající robota spolu s vytvořenou knihovnou pro senzor Kinect a demonstruje možné využití senzoru v mobilní robotice.
- ItemExplorace vnitřního prostředí pomocí platformy IRobot Create(2012-01-01) Sobotka, Martin
- ItemVýuková aplikace pro předmět Gramatiky a automaty(2014-01-01) Sobotka, Martin
- ItemVýuková aplikace pro předmět Gramatiky a automaty(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Sobotka, Martin; Záda, VáclavHlavním cílem této práce bylo seznámení se základní problematikou konečných automatů a regulárních gramatik, představení základních operací spojených s konečnými automaty, vyhodnocení možnosti realizace operací pomocí výukové aplikace a samotná tvorba, odladění a prezentace vlastního řešení, které usnadní studentům předmětu ''Gramatiky a automaty'' pochopení této problematiky. Práce se dělí na dvě hlavní části, kdy první se zabývá teoretickým rozborem základních možných operací na konečném automatu a mezi více konečnými automaty. Popisuje jednotlivé operace, které student bude potřebovat během studia předmětu a s kterými se setká ve výukovém programu. Ve druhé části na tento teoretický základ navazuje realizace samotné aplikace, kdy se uživatel seznámí s jednotlivými částmi aplikace a jejich funkcí. Výsledkem práce je aplikace v jazyce C#. Ta je vhodná ke znázornění výuky i k samostudiu studentů, kterým umožňuje si ověřit a porovnávat jejich řešení. Aplikace byla se studenty průběžně prakticky testována a byl brán zřetel na jejich připomínky. Důraz je kladen na snadnou přístupnost funkcí a jednoduché ovládání. V aplikaci je dále přítomný server pro příjem požadavků jiných zařízení.