Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Sarnovská, Michaela"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Komunikační systémy u dětí s Downovým syndromem
    (2012-01-01) Sarnovská, Michaela
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Komunikační systémy u dětí s Downovým syndromem
    (Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Sarnovská, Michaela; Michalová, Zdeňka
    Bakalářská práce se zabývá používáním alternativní komunikace jako možnouformou intervence při práci s dětmi s Downovým syndromem. Práce vychází zesoučasných zahraničních poznatků o problematice. Cílem je prověřit platnost těchtopoznatků i v našem prostředí a zjistit základní informace o zkušenosti rodičů dětís Downovým syndromem s alternativní a augmentativní komunikací. Práci tvoří dvěstěžejní oblasti - teoretická a praktická. Teoretická část popisuje a objasňuje základnípojmosloví jak z oblasti Downova syndromu, tak z oblasti alternativnía augmentativní komunikace pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů.Praktická část zjišťuje prostřednictvím dotazníků, jaké druhy alternativnía augmentativní komunikace děti nejčastěji užívají a v jakých oblastech vývoje dítěteje tato intervence přínosná. Respondenty jsou rodiče dětí s DS ve věku 1-14 let. Výsledky ukazují, že zjištěné poznatky jsou srovnatelné s těmi zahraničními a ženejčastějšími druhy augmentativní komunikace jsou manuální komunikační systémy.Výsledky šetření vyúsťují v konkrétní navrhovaná opatření, která se týkají bližšíhozmapování informovanosti a zájmů rodičů o tyto možnosti. Za největší přínos práceje možné považovat zjištění, že o možnosti alternativní a augmentativní komunikacemají zájem 4/5 respondentů.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Contact us
  • Cookie settings
  • Send Feedback

Theme by

+ dataquest