Browsing by Author "Richterová, Martina"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemNáhradní rodinná péče(2010-01-01) Richterová, Martina
- ItemNáhradní rodinná péče(Technická Univerzita v Liberci, 2010-01-01) Richterová, Martina; Thelenová, KateřinaBakalářská práce se zabývala náhradní rodinnou péčí. Jejím cílem bylo analyzovat tuto problematiku. Práci tvořily dvě hlavní části. Jednalo se o část teoretickou, ve které byly vymezeny základní pojmy související s problematikou, pozornost byla věnována především jedné z forem náhradní rodinné výchovy, pěstounské péči. Praktická část byla zaměřena na zkoumání vztahu mezi příbuzenskou formou pěstounské péče a výskytem výchovných problémů u dětí. Při průzkumu byla použita metoda analýzy dokumentů, provedena byla analýza spisové dokumentace pěstounských rodin vedených v evidenci oddělení sociálně právní ochrany dětí Městského úřadu Neratovice, jednalo se celkem o 25 rodin. Výsledky potvrdily výskyt výchovných problémů u dětí svěřených do pěstounské péče, především pak v pěstounské péči příbuzenské. Nejčastějším výchovným problémem byla zjištěna agresivita dětí. Významným zjištěním byla absence odborné přípravy příbuzných pěstounů. V závěru práce byly shrnuty všechny získané poznatky. Z výsledků průzkumu vyplynuly návrhy opatření, zejména tvorba jednotné metodiky přípravy pěstounů a nutnost vyžadovat absolvování přípravy i u pěstounů z řad osob příbuzných.
- ItemPříprava dětí v MŠ pro správný úchop psací potřeby(2018-4-11) Richterová, Martina; Johnová Jana, PhDr. Ph.D. : 57659Bakalářská práce se zabývá přípravou dětí v MŠ pro správný úchop psacípotřeby za využití práce s adaptérem. Teoretickou část tvoří charakteristika dítěte předškolního věku, ve které je zahrnutý kognitivní, motorický a socializační vývoj. Dále přináší informace o přípravě dítěte na budoucí psaní a zabývá se grafomotorikou v předškolním období věku dítěte. Součástí práce je i popis adaptéru, který byl využit v nápravném programu. Praktická část se věnuje průběhu akčního výzkumu, při kterém se zjišťuje ověření účinnosti práce s adaptérem při nácviku správného držení psací potřeby dětmi v MŠ a identifikuje grafomotorickou přípravu dětí ve věku 3-6 let na základě strukturovaného rozhovoru ve vybrané MŠ. Výsledky výzkumného šetření akčního výzkumu a strukturovaného rozhovoru jsou podrobně popsány v závěrečné části práce.