Browsing by Author "Ramešová, Marta"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemDoping na Olympijských hrách - obraz ruských sportovců v britském tiskuRamešová, Marta; Peldová Petra, Mgr. Ph.D. : 54984Tato diplomová práce se věnuje prezentaci ruských sportovců v briském tisku v souvislosti s Olympijskými hrami v roce 2016. Jejím cílem je poukázat na to, jak je nahlíženo na ruské sportovce ve vztahu k dopingu a Olympijským hrám. Teoretická část nabízí základní informace o Olympijských hrách, dopingu, novinovém diskurzu a využití korpusové lingvistiky v analýze novinového diskurzu. Praktická část se zaměřuje na analýzu novinových článků zabývající se problematikou dopingu ruských sportovců na Olympijských hrách v Riu. Analýza je postavena na identifikaci nejčetnějších a klíčových slov, která jsou vygenerována pomocí sofwarového programu Sketch Engine na základě porovnání frekvencí slov v korpusu DOPING a referenčním korpusu EnTenTen 13. Tato slova jsou následně podrobena dalšímu manuálnímu rozboru, kdy je důraz kladen především na typické kolokace klíčových slov.Provedená analýza poukázala na tendenci prezentovat ruské sportovce účastnící se Olympijských her v Riu převážně negativně.
- ItemVyužití češtiny a angličtiny ve výuce cizích jazyků na českých základních školáchRamešová, Marta; Muffett Christopher, M.A.; Neckář Bohuslav, prof. Ing. DrSc. Skolitel : 54686; Málek Jiří, Ing. Ph.D. Konzultant : 61653; Nechanická Pavlína Konzultant2 : 66405Bakalářská práce se věnuje metodám výuky cizích jazyků. Jsou zde popsány tři nejvýznamnější metody výuky cizích jazyků. Text představuje klady a zápory těchto metodologických postupů. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu seznamuje s odbornými studiemi a články z celého světa. Nedílnou součástí práce je praktická část věnující výzkumu na českých základních školách, který se soustředil na využití různých metod a použití anglického a českého jazyka při výuce anglického jazyka na základních školách. Na základě pozorování jsou vyvozeny závěry typické pro české školství, tzn. jaké metody a v jakém poměru jsou využívány angličtina a čeština během výuky cizích jazyků