Browsing by Author "Rahmanová, Šárka"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemFaktory konkurenceschopnosti českých retailingových firem(Technická Univerzita v Liberci,, ) Rahmanová, ŠárkaDisertační práce se zabývá problematikou strategických faktorů konkurenceschopnosti českých retailingových firem, které provozují prodejní jednotky supermarketů a hypermarketů v tradičních nákupních centrech České republiky. Práce je rozdělena do šesti hlavních kapitol, které tvoří pět tématických ucelených částí. V úvodní kapitole je představeno zaměření, cíle a zvolené metody zpracování disertační práce. V první části jsou na základě teorie konkurenceschopnosti a retailingu vymezeny základní relevantní pojmy týkající se charakteristických znaků, konkurenčního prostředí a konkurenceschopnosti retailingové firmy. Druhá část práce je věnována významu strategických faktorů konkurenceschopnosti retailingových firem. Tato část vychází z obecné charakteristiky podstaty faktorů konkurenceschopnosti a specifického postavení podskupiny strategických faktorů. Pozornost je zde zaměřena také na pojetí strategických faktorů v Est-modelu autorů W.N.Andereho a N.Z.Sterna. Ve třetí části je představen rozhodovací proces zákazníků o nákupu potravin a popsán rozsah konkurenčních výhod retailingových firem. Čtvrtá a pátá část práce představují analytickou část zaměřenou především na vyhodnocení údajů získaných empirickým výzkumem. Analyzovány jsou význam a důvody vedoucí zákazníky k nákupu potravin v supermarketech či hypermarketech tradičních nákupních center. V rámci analytické části jsou vymezeny také potenciální strategické faktory ovlivňující volbu místa nákupu potravin návštěvníků tradičních nákupních center.