Browsing by Author "Ráftl, Jindřich"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Item3D tisk ve stavebnictví a architektuře(2022-12-02) kolektiv autorů z FS, FM, FUA a FT TUL; Zelený, Petr; Ráftl, Jindřich
- ItemBiosyntetická zásobárna pitné vody pro slumy v LagosuRáftl, Jindřich
- ItemBiosyntetická zásobárna pitné vody pro slumy v Lagosu(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Ráftl, Jindřich; Fránek, ZdeněkDiplomová práce je zároveň přihlášeným projektem v prestižní ideové soutěži eVolo Skyscraper Competition, která si klade za cíl motivovat tvůrce k úvahám o vztahu mrakodrapů k městu, přírodě a komunitě. Oceňuje inovativní projekty, které prezentují využití nových technologií, materiálů, estetiky a prostorových organizací v návaznosti na úvahy o globalizaci a digitální revoluci. Předmětem soutěže je návrh výškové budovy, která vytváří nové urbanistické a architektonické cesty k řešení problémů současných měst, jako je znečištění, skokový nárůst počtu obyvatel, živelné rozrůstání měst, či nedostatek přírodních zdrojů. Reagujte na technologické pokroky a sociální problémy naší doby. Řešenou lokací v rámci soutěže jsou slumy v Nigerijském Lagosu, konkrétně slum Makoko. Práce si klade za cíl řešit problém budoucího přelidnění slumu v rámci budoucích 50-ti let a předpokládaný nedostatek pitné vody.
- ItemHotel Centro, Guadalajara, MexicoRáftl, Jindřich
- ItemHotel Centro, Guadalajara, Mexico(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Ráftl, Jindřich; Buček, JiříThe submision was to project and design a new hotel on the specified plot in the middle of Mexican historical city center Guadalajara. Entry is based on documents of international competition published on coarq.com site. The theme of the competition is to overcome the historical context of surrounding development and integration of new oversized materials grew between buildings.
- ItemZvuková (de)kompozice artefaktuRáftl, Jindřich
- ItemZvuková (de)kompozice artefaktu(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Ráftl, Jindřich; Šípek, BořekPři rozkrývání latentních kompozic v rámci seřazené struktury dochází k odhalování prvotní formy díla. Projevem jsou primární úvahy, které prostupují dílo po celou dobu jeho působení a nebývají vždy zřejmé hned z prvního kontaktu. Projekt zvukové dekompozice se zaměřuje právě na tyto umělecké hodnoty a staví je do zřetelného popředí oproti výsledné formě. Jejich vyjádření a následná demonstrace tak vytváří novou vrstvu úzce konfrontovanou s výsledným celkem a vytváří tak i nový kontext působení celku. Sdělení tak mluví k pozorovateli aktuálním jazykem dnešní doby a pomáhá tak tlumočit sdělení zakódovaná v minulosti. Vědomé užití nehmotných forem projevu (světlo, zvuk) tak doplňuje koncept a nestaví výsledek do hmotné roviny s rozklíčovanou předlohou.