Browsing by Author "Poničanová, Ivana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemMožnosti integrace ukrajinské menšiny do české společnostiPoničanová, Ivana
- ItemMožnosti integrace ukrajinské menšiny do české společnosti(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Poničanová, Ivana; Jetmarová, JanaThesis deals with problem of relation between the Ukrainian minority and the Czech society. Theoretical notes about multi-cultures, migration, integration and Ukrainian minority problems and there development in Czech republic are faced with results of empirical investigation. The research was based on semi-structural conversation done with people from the Ukrainian minority living in Czech republic. The result of this research shows that the integration is running as assimilation process. This work is completed with contemporary demographic dates, includes attachments with copy of each conversation, with comments.
- ItemUčební styly žáků střední školy jako východisko učitelovy koncepce vyučování(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Poničanová, Ivana; Dymokurský, OtoDiplomová práce se zabývá možnostmi užití znalosti učebních stylů žáků střední školy (gymnázia) k zefektivnění výuky. V teoretické části je předložen přehled problematiky stylů učení, jejich dělení a jejich diagnostiky učiteli. Dále jsou prezentovány důležité poznatky z oblasti pojetí výuky, metod a organizačních forem vyučování a obsahů vyučování ve vztahu k práci učitele s učebními styly žáků při přípravě výuky. Empirická část nejprve představuje výsledky dotazníkového šetření (použit Dotazník stylu učení), které bylo provedeno mezi žáky dvou tříd vybraného gymnázia. Výsledky ukazují, že sledovaní žáci vykazují v preferencích stylů učení společné znaky, související s charakterem gymnaziálního studia. Specifika se projevují zejména vysokou vnitřní i rodičovskou motivací a akcentovaným požadavkem samostatnosti a vytrvalostí při učení. Zjištění jsou dále konfrontována s provedeným pozorováním v obou třídách. Dle zjištěných preferencí stylů učení žáků je nakonec navržena koncepce výuky vybraných témat.