Browsing by Author "Pohanková, Petra"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemPříčiny umístění dětí do diagnostického zařízení(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Pohanková, Petra; Pešatová, IlonaBakalářská práce se zabývala problematikou nejčastějších příčin umístění dětí do diagnostického zařízení. Vycházela z obsahové analýzy dokumentů a z rozhovorů s pracovníky a dětmi.Cílem bakalářské práce bylo popsat nejčastější důvody umísťování dětí do Dětského diagnostického ústavu v Liberci s ohledem na jejich anamnestická data a také analyzovat souvislost anamnestických údajů s rozmísťováním dětí do následných zařízení či s návratem zpět do rodiny. Bylo také zjišťováno, jaký vliv na toto další umístění má samotná rodina i intervence DDÚ.Práci tvořily dvě stěžejní části. Jednalo se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů popisovala historii a současnost v péči o ohrožené děti, náhradní rodinnou péči, ústavní péči, věnovala se samotné rodině i důvodům vedoucím k odebrání dítěte z rodiny a také intervenčním technikám ve výchovných zařízeních.Základním cílem empirické části bylo analyzovat problematiku umísťování dětí do diagnostického zařízení, zjistit hlavní příčiny a ověřit stanovené předpoklady na výběrovém souboru respondentů.
- ItemPříčiny umístění dětí do diagnostického zařízení(2012-01-01) Pohanková, Petra
- ItemŽivotní příběh učitelky prvního stupně základní školyPohanková, Petra; Urbánek Petr, doc. PaedDr. Dr. :54760; Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D. :54792Diplomová práce je rozdělena do několika částí. Teoretická část obsahuje základní přehled o učitelské profesi, popisuje její vývoj a charakteristiku. Dále informuje čtenáře o osobnosti učitele, které vlastnosti ji charakterizují, jaká je náplň její práce a co ke své profesi potřebuje znát a vystudovat. Jak se může rozvíjet a co může nastat, když se nebude udržovat v dobré kondici. Nahlíží také na stránku spolupráce učitele se žáky, jejich rodiči a především kolegy. Sleduje profesní vývoj učitele od začínajícího učitele po učitele před odchodem do penze. Pohlíží také na osobní stránku života, jaký vliv má na něj rodina a okolí, ve kterém se pohybuje. Metodologická část popisuje, jak správně přistupovat k výzkumu, jaké cíle si zvolit, které metody vybrat a jak analyzovat data. Výzkumná část se zaměřuje na konkrétní případovou studii - životní příběh učitelky prvního stupně, popisuje výběr tématu, zkoumané osoby, postup při kódování dat a jejich interpretaci v nejdůležitější části práce - popisu života a vyvození teorií. Práci završuje závěr, společně s diskusí, který odhaluje výsledky výzkumu, odpovědi na výzkumné otázky a rozřešení výzkumného problému.