Browsing by Author "Plačková, Michaela"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemHistorické momenty naší vlasti jako námět výtvarné řady pro žáky 1. stupně základní školyPlačková, Michaela; Valešová Hana, PhDr. Ph.D. : 54854Diplomová práce se zabývá tématem Historické momenty naší vlasti jako námět výtvarné řady pro žáky 1. stupně základní školy. Cílem práce je navrhnout a metodicky zpracovat ucelenou výtvarnou řadu. Vybrané výtvarné úkoly budou ověřeny v praxi a zhodnoceny učiteli i žáky. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část analyzuje RVP ZV a zamýšlí se nad začleněním dějepisných témat do výuky výtvarné výchovy, s ohledem na využití vizuálních didaktických prostředků, jež je možné s úspěchem použít při výuce výtvarné výchovy. Bližší pozornost je věnována motivaci žáků a vlivům, jež ji ovlivňují. Nastíněny jsou zákonitosti vývoje dětského výtvarného projevu a vliv prostředí na tento vývoj. Definován je pojem výtvarná řada. Vybrané kapitoly se věnují některým výtvarným technikám používaným na 1. stupni základní školy. Praktická část je členěna na část průzkumnou a část metodickou. V průzkumné části jsou zpracovány výsledky anketního šetření žáků Základní školy Bulovky a obsah rozhovoru s učiteli výtvarné výchovy téže základní školy. Metodická část představuje metodiku navržené výtvarné řady. Ověřuje vybrané výtvarné úkoly v praxi. Výsledky diplomové práce ukázaly, že navržená výtvarná řada je vhodná a přínosná pro výuku žáků na prvním stupni základní školy. Navržené náměty jsou vhodné především pro žáky čtvrtých a pátých ročníků.
- ItemPoruchy pozornosti a poruchy pozornosti s hyperaktivitouPlačková, Michaela; Joklíková Hana, Mgr. Ph.D.; Skolitel : 55397 Lenfeld Petr, prof. Dr. Ing.; Konzultant : 55449 Vít Tomáš, doc. Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63863 Dolejšová Jindra, PhDr.Bakalářská práce se zabývá poruchou pozornosti a poruchou pozornosti s hyperaktivitou (ADD/ADHD). Cílem bakalářské práce je zjistit informovanost rodičů dětí s ADD/ADHD a učitelů základních škol o ADD/ADHD.Teoretická část definuje poruchu ADD/ADHD, její diagnostiku a objasňuje její subtypy. Dále je pozornost věnována i komorbidním a přidruženým onemocněním. Vybrané kapitoly se pak věnují hlavním symptomům včetně dalších narušených funkcí. Přiblížena je vývojová variabilita obrazu ADD/ADHD a etiologie vzniku. Klíčovým bodem práce jsou specifika v přístupu k dětem s tímto syndromem, především zásady výchovného vedení a specifické intervenční přístupy ve škole. Nastíněny jsou i některé terapeutické metody, využívané při práci s jedinci s ADD/ADHD a jejich rodinnými příslušníky.Praktická část představuje výsledky průzkumu, který se věnoval informovanosti rodičů dětí s ADD/ADHD a učitelů základních škol o dané poruše. Zvolenou metodou průzkumu byl dotazník distribuovaný mezi rodiče dětí s ADD/ADHD a učitele prvního a druhého stupně základních škol v Libereckém kraji.Výsledky bakalářské práce ukázaly, že nejvíce informovaní o dané poruše jsou učitelé prvního stupně základních škol. Rodiče dětí s ADD/ADHD a učitelé druhého stupně základních škol mají znalosti o této poruše přibližně na stejné úrovni.