Browsing by Author "Petržilková, Ivana"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemZnalost poruchy ADHDPetržilková, Ivana; Kadavá Jana, PhDr.; Skolitel : 55350 Malý Miroslav, doc. Ing. CSc.; Konzultant : 62379 Švarc Zbyněk, doc. JUDr. Ph.D.; Konzultant2 : 63861 Čapoun OldřichBakalářská práce se zabývala znalostmi poruchy ADHD mezi rodiči zdravých dětí. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda mají lepší znalosti o poruše ADHD rodiče v České republice či ve Velké Británii a jakým způsobem je pro jedince s poruchou ADHD přizpůsobeno školství v daných zemích. Práci tvořily dvě stěžejní části část teoretická a empirická.Teoretická část byla použita k vymezení základních pojmů týkajících se poruchy ADHD za pomoci zpracování odborných zdrojů. Zabývala se vysvětlením pojmu ADHD, vznikem, výskytem, projevy a diagnostikou poruchy ADHD. Další kapitoly byly věnovány zásadám zacházení s jedinci trpícími poruchou ADHD. Tedy možné terapii, výchovným zásadám a uzpůsobení výuky.Empirická část se věnovala představení krátké kazuistiky pro lepší pochopení teoretických poznatků, na niž navázala interpretace výsledků průzkumu. Ten byl zaměřen na zjištění znalostí zdravé populace o základních principech výchovy a vzdělávání jedinců s poruchou ADHD. Zvolenou metodou průzkumu byl dotazník, který byl distribuován mezi rodiče zdravých dětí předškolního věku z České republiky a z Velké Británie. Mezi výsledky z obou zemí byla provedena komparace pro zjištění, která země si vede lépe. Pro odborné podložení správných odpovědí v dotazníku byl přidán popis školského systému České republiky a Velké Británie.Výsledky průzkumu ukázaly, že téměř polovina dotazovaných rodičů z České republiky vůbec nezná význam zkratky ADHD. Znalost symptomatických projevů již byla na lepší úrovni, ale celkové znalosti jsou na podstatně horší úrovni než znalosti rodičů z Velké Británie. Vzdělávací systém Velké Británie nepochybně napomáhá lepším znalostem, protože jedince se speciálními vzdělávacími potřebami nevyčleňuje z běžné společnosti, vzdělání klade důraz na individualitu každého jedince, ne jen těch s postižením.