Browsing by Author "Pešková, Lenka"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemMarketingová komunikace cestovní agenturyPešková, Lenka
- ItemMarketingová komunikace cestovní agentury(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Pešková, Lenka; Honzáková, IvetaPráce se zabývá marketingovou komunikací cestovní agentury, trendyv marketingové komunikaci a způsoby oslovení zákazníků, kterými by mohla cestovní agentura oslovit svoji cílovou skupinu zákazníků. Cílem práce je návrh reklamní kampaně a dalších vhodných způsobů oslovení zákazníků pro cestovní agenturu Lužici. Návrh reklamní kampaně je podpořen grafickými upoutávkami, aby reklamní kampaň byla zajímavá nejen pro stávající zákazníky cestovní agentury Lužice, ale také pro zákazníky nové. Tato reklamní kampaň není finančně náročná, spíše se zaměřuje na využití kreativních nápadů.Práce je rozdělena do dvou stěžejních oblastí. Teoretická část pojednáváo marketingové komunikaci v cestovním ruchu a o využívání vhodných nástrojů marketingové komunikace subjekty cestovního ruchu. Zároveň jsou zmíněnyi současné trendy marketingové komunikace. V praktické části je již možné shlédnout návrh reklamní kampaně pro cestovní agenturu Lužici, který se opíráo teoretické poznatky a zejména o situační analýzu, která proběhla v rámci průběhu přípravy reklamní kampaně a jejích podpůrných akcí v měsíci únoru roku 2012. Za největší přínos této práce vzhledem k řešené problematice je možné považovat nalezení kontaktů a možností, které mohou cestovní agentuře Lužici pomoci v marketingové komunikaci nejen v rámci sezóny 2012, ale takév následujících letech.
- ItemPříprava reklamní kampaně a jiné vhodné způsoby oslovení zákazníků při prodeji výrobku na vybraném zahraničním trhu.(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Pešková, Lenka; Hojsáková, DenisaI consider in my work with questions for preparing of foreign advertising campaign for exported product and with other suitable methods, which are addressed to customers. Tendency of this work was an endeavour for proposal of the such advertising campaign, which will interesting for customers, which avails at least one of ``massive{\crq}q media, which was not too expensive with regard to implications of world´s financial crisis and it will abound nevertheless by good idea. This work forms two pivotal areas. It is concerned on theoretical part, where I suggested a preparing of foreign advertising campaign step by step with help of special literature and what that´s good to take care during a placing of advertising campaign abroad. A practical part is myself proposal, how effective, creative and how it is possible to set together the advertising campaign with low costs for Federal Republic Germany. A Tendency was here a researching of features of German customers, how advertising is for these customers most interesting, which media are for placing of the advertising the best and which organizations help to firms in advertising area. The biggest contribution of work with regard to resolution problems it can be to consider a finding of lot willing German (and Czech-German) organizations and agencies, which occupy by work and help to companies, which prepare the advertising campaign fully themselves.
- ItemVietnamská válka v letech 1964-1975 a její odraz v Československu(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Pešková, Lenka; Tumis, StanislavThe Bachelor Thesis covers the topic of Vietnam War in years 1964-1975 andcompares several selected events in Czechoslovak and foreign press. In theintroductory chapter the author brings near to the reader the history of the Vietnam War; she uses the diachronic approach. In the next chapter she pays interest to the Czechoslovak and foreign press and with the aid of comparative and analytic method she looks upon the selected events. The following chapter uses the method of oral history and brings near to the reader the war by means of experiences of two witnesses ? one of them spent the war in the U. S. Navy and the other one was a student from the North Vietnam. In the final chapter the author summarises all the learnt information.