Browsing by Author "Opálka, Jan"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemInverzní úloha robotiky a její řešení(2008-01-01) Opálka, Jan
- ItemInverzní úloha robotiky a její řešení(Technická Univerzita v Liberci, 2008-01-01) Opálka, Jan; Záda, VáclavBakalářská práce se zabývá řešením inverzní kinematické úlohy robotiky. Inverzní úloha přepočítává polohu chapadla v systému základny na kloubové souřadnice robota. Pro bod je potřeba nalézt všechna možná řešení, u trajektorie je stěžejní rychlost výpočtu a použití vhodné interpolace. V teoretické části práce je uveden návod pro návrh kinematických parametrů robota. Jsou zde nastíněny vybrané metody pro řešení inverzní úlohy. Dále je popsána problematika plánování trajektorie. Pozornost je věnována i přímé kinematické úloze. V praktické části je popsán program pro plánování trajektorie. Naprogramovaná aplikace umožňuje řešit inverzní úlohu pro libovolnou kinematickou strukturu s maximálně šesti stupni volnosti. Inverzní úloha je řešena pomocí gradientní metody. Vypočtená trajektorie je graficky a tabelárně zpracována.
- Item
- ItemVýukové metody vyučování informatiky a jejich porovnání na gymnáziích a středních odborných školách(2011-01-01) Opálka, Jan
- ItemVýukové metody vyučování informatiky a jejich porovnání na gymnáziích a středních odborných školách(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Opálka, Jan; Kasper, TomášBakalářská práce se zabývá výukou informační a komunikační technologie (ICT) na středních školách. V teoretické části je nejprve vysvětlen pojem ''ICTgramotnost''a analyzovány základní zahraniční a domácí dokumenty, které ICTgramotnost podporují. Dále je proveden rozbor rámcových vzdělávacích programů prostřední odborné vzdělávání a gymnázia. Nakonec jsou popsány hlavní výukové metody,které je vhodné ve výuce ICT používat.V praktické části této práce jsou analyzovány výsledky výzkumu, který bylzaměřen na výuku ICT na středních školách s maturitou, zejména na výukové metody. Cílem je porovnat výuku ICT na gymnáziích s výukou na středních odborných školách.