Browsing by Author "Mitlehnerová, Lenka"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Item
- ItemDlouhodobý nehmotný majetek, jeho postavení ve struktuře aktiv účetní jednotky(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Mitlehnerová, Lenka; Hasprová, OlgaDiplomová práce se zabývá dlouhodobým nehmotným majetkem, jeho postavením ve struktuře aktiv účetní jednotky. Práce je pomyslně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje základní pojmy, jako jsou účetní jednotka, aktiva, majetek podniku, nehmotný majetek, oceňování a investování do nehmotných aktiv. Praktickou část tvoří analýza aktiv ve čtyřech firmách. Ty si navzájem konkurují. Podnikají ve sklářském a keramickém průmyslu. Analýza se zabývá hodnotou aktiv, strukturou dlouhodobého majetku a především strukturou nehmotného majetku v letech 2002-2012. Výsledky z jednotlivých analýz jsou porovnány navzájem.
- ItemNěkteré souvislosti komunikace v rodině se školním prospěchem středoškolákůMitlehnerová, Lenka
- ItemNěkteré souvislosti komunikace v rodině se školním prospěchem středoškoláků(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Mitlehnerová, Lenka; Marešová, MagdalénaBakalářská práce se zabývá souvislostmi mezi komunikací v rodině a subjektivní školní úspěšností žáků na střední škole. V práci je uvedena teoretická a praktická část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá problematikou rodiny. Ta je zaměřená na rodinu jako systém, druhy, funkce a v neposlední řadě na výchovu v rodině. Druhou kapitolu tvoří široký pojem komunikace. Ta pojednává o vymezení pojmu, druzích a jejích funkcích a komunikaci v rodině. Třetí kapitola popisuje motivaci a školní úspěšnost středoškoláků. Dále charakterizuje, co je školní úspěšnost, zapojení rodičů do vzdělávání dětí a střední odborné vzdělávání. Praktickou část tvoří výzkum souvislostí komunikace v rodině a subjektivní školní úspěšností středoškoláků. Výzkum byl realizován na jedné střední škole v Liberci pomocí kvantitativní metody nestandardizovaného dotazníku. Oslovila jsem 374 respondentů. Do výzkumu jsem zařadila 338 správně vyplněných dotazníků, návratnost tedy činila 90 %.