Browsing by Author "Mewaldová, Johanka"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemKonkurenceschopnost vybraného podniku(2020-11-1) Mewaldová, Johanka; Myslivcová Světlana, Ing. Ph.D. : 55314Bakalářská práce se zabývá hodnocením konkurenceschopnosti firmy Oblečení Fantom s.r.o. V teoretické části jsou postupně vysvětleny pojmy konkurence, konkurenceschopnost a konkurenční výhoda. Dále jsou dle odborné literatury rozebrány metody používané k analýze prostředí podniku. Praktická část aplikuje teoretické poznatky z první části. Po představení podniku je provedena analýza makroprostředí metodou PEST a analýza mikroprostředí Porterovým modelem pěti konkurenčních sil. V práci jsou identifikováni přímí konkurenti firmy a provedena analýza konkurence. Na provedené analýzy navazuje SWOT analýza, která sumarizuje poznatky z analytické části a identifikuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Na závěr je zhodnocena konkurenceschopnost firmy a jsou stanovena doporučení vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
- ItemOptimalizace marketingu v podniku(2022-11-01) Mewaldová, Johanka; Dědková Jaroslava, doc. PhDr. Ing. Ph.D. :54802; Denis Tomáš, Ing. :60892Cílem této diplomové práce je na základě zpracované situační analýzy podniku navrhnout taková opatření, která pomohou firmě Caparti 1 optimalizovat jejich současnou marketingovou strategii. Zpracovávaná firma Caparti 1 je drobným rodinným podnikem zabývajícím se zakázkovou výrobou stínící techniky a bytového textilu. Práce je členěna na teoretickou část a na praktickou. V teoretické části jsou popsány a vysvětleny základní pojmy a literární rešerše na téma marketing. V praktické části je firma představena a podrobně popsána pomocí marketingového mixu, pomocí Pest analýzy a Porterovy analýzy Pěti konkurenčních sil je zhodnoceno její postavení na trhu. Následně je proveden marketingový výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření. Ten je zaměřen na důležité faktory při nákupu bytového textilu a zastínění a image firmy, tedy jak je podnik vnímán okolím. V závěru jsou získané výsledky vyhodnoceny a poskytnuty návrhy na zlepšení.