Browsing by Author "Matoušková, Barbora"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemFaktory ovlivňující integraci osob na dávkách hmotné nouzeMatoušková, Barbora; Sluková Květuše, Mgr. Ph.D. : 55235Bakalářská práce se zabývá faktory ovlivňujícími integraci osob pobírající dávky v hmotné nouzi. Práce se věnuje jednotlivým faktorům, které znemožňují těmto osobám nalézt si zaměsttnání a současně faktorům, které proces začleňování do ekonomicky aktivního obyvatelstva podporují. Cílem práce je tedy popsat situaci osob dlouhodobě pobírajících dávky v systému pomoci v hmotné nouzi s akcentací na možnosti jejich integrace do společnosti. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část aplikovanou. V teoretické části jsou popsány související se všemi specigickým aspekty hmotné nouze a v aplikované části jsou formou dotazníkového šetření formulovány faktory ovlivňující integraci osob pobírajících dávky v hmotné nouzi.
- ItemVzdělávání žáků s mentálním postižením a informační a komunikační technologieMatoušková, Barbora; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D.; Skolitel : 55255 Ševčík Ladislav, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 56823 Kuželová Košťáková Eva, doc. Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63219 Horáková EvaDiplomová práce se zabývá vzděláváním žáků s mentálním postižením pomocí informačních a komunikačních technologií. V teoretické části je mj. vymezeno mentální postižení, klasifikace a možnosti vzniku mentálního postižení. Práce se dále zabývá vzděláváním žáků s mentálním postižením. Cílem diplomové práce je charakterizovat specifika vzdělávání žáků s mentálním postižením s využíváním informačních a komunikačních technologií a zjistit, zda žáky v základních školách praktických baví více výuka s využíváním informačních a komunikačních technologií nebo bez jejich využívání; dále zjistit, zda učitelům základních škol praktických výuka s využitím informačních a komunikačních technologií vyhovuje či nevyhovuje. Hypotézy byly vyhodnoceny pomocí dat získaných dotazníky. Jedna verze dotazníků byla pro žáky ze základních škol praktických, druhá verze dotazníků byla pro učitele základních škol praktických. Výsledky mj. ukázaly, že žáky baví výuka s informačními a komunikačními technologiemi více než bez nich a učitelům základních škol praktických výuka s využitím informačních a komunikačních technologií většinově vyhovuje. Za přínos práce lze považovat zjištění, že vzdělávání žáků s mentálním postižením pomocí informačních a komunikačních technologií je pro ně zábavné, jejich učitelům pak taková výuka vyhovuje a jsou ochotni se dále vzdělávat a proškolovat v oblasti informačních a komunikačních technologií.