Browsing by Author "Malá, Petra"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemJazyk hip-hopu(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Malá, Petra; Šebesta, KarelPředmětem bakalářské práce Jazyk hip-hopu je jazykový rozbor a interpretace vybraných hiphopových textů. První část předkládá teorie o mládeži, adolescenci a subkulturách obecně, druhá část je zaměřena na samotný hip-hop, coby celistvou subkulturu mládeže, tedy nejen na hudební vyjádření, ale i na specifickou módu nebo výtvarné projevy (graffiti).
- ItemJazyk hip-hopuMalá, Petra
- ItemJazyk reklamy(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Malá, Petra; Röhrich, AlexPředmětem mé diplomové práce je jazykový rozbor a interpretace vybraných televizních reklamních spotů. První část předkládá reklamu z teoretického hlediska jako specifický způsob komunikace, druhá část je zaměřena na praktickou analýzu vybraných reklamních televizních spotů z jazykového hlediska, na užití jazykových aktualizačních prostředků. V celé diplomové práci si kladu otázku, jakou roli hraje jazyk v televizních reklamách, a snažím se na ni nacházet odpověď.
- ItemJazyk reklamyMalá, Petra
- ItemProblematika zaměstnanosti žen - matekMalá, Petra
- ItemProblematika zaměstnanosti žen - matek(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Malá, Petra; Jihlavec, JanCílem bakalářské práce bylo poukázat zejména na problematiku zaměstnanosti žen-matek. Identifikovali jsme činnost cílové skupiny i problémy, se kterými se ženy mohou potkávat. Poukázali jsme i na současné možnosti rodinné politiky. V teoretické části práce jsme soustředili pozornost na důležitost práce a možných následků nezaměstnanosti, dále na možnou diskriminaci a rovné postavení žen a mužů v zaměstnání. Popsali jsme rozhodování žen mezi rodinou a kariérou i teorie tohoto rozhodování. Zaměřili jsme se i na současnou rodinu a rodinnou politiku státu. Zrealizovali jsme empirické šetření, které poskytlo informace o stavu a možnostech žen-matek v naší společnosti, jejich názory i připomínky. Ve výzkumu jsme využili kvantitativní metodologii, techniku dotazníku. Z analýzy získaných dat od 40 respondentek (náhodný výběr v Liberci) vyplynulo, že ženy jsou ochotny pracovat i za podmínek, kdy pracovní pozice nebudou odpovídat jejich vzdělání. Ženy dávaly přednost rodině před kariérou a od zaměstnavatelů by potřebovaly, aby jim vyšli vstříc částečnými úvazky, nebo prací s pohyblivou pracovní dobou. Výsledky našeho výzkumu ale naznačovaly důležitost změny rodinné politiky, nutnost zaměření se na fungující rodinu, povinnost zaměstnavatelů zaměstnávat ženy s dětmi do 10 let na zkrácený úvazek a zamyslet se nad současnou délkou mateřské dovolené.