Browsing by Author "Macháčková, Vendula"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemBudování značky(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Roubičková, Sabina; Macháčková, VendulaDiplomová práce ''Budování značky'' vychází z teoretických poznatků o značce, které jsou popsány v první, teoretické části. Tato část se věnuje jednotlivým náležitostem procesu budování značky a dále tvorbě marketingové strategie a marketingového programu značky. Předmětem druhé části této práce je aplikace veškerých teoretických poznatků o značce do praxe, tedy strategická analýza značky. Pro spolupráci byla vybrána autobusová společnost BusLine a.s. z Libereckého kraje. Analýza se postupně zabývá vizí značky, jejími cíli, positioningem, identitou, hodnotou a prvky značky ve snaze kriticky zhodnotit současný stav značky a navrhnout opatření, jejichž cílem bude dosažení požadované identity značky. Pro doplnění informací o současném postavení značky bylo provedeno dotazníkové šetření na téma vnímaná kvalita značky BusLine obchodními partnery. Cílem práce je analyzovat značku BusLine a zjistit, zda se společnosti BusLine a.s. daří naplňovat její principy a hodnoty při každodenní činnosti.
- ItemFormulace růstové strategie začínajícího podniku(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Stěhulka, Ondřej; Macháčková, VendulaPředložená diplomová práce se zabývá teorií a praxí strategického řízení. Teoretická část pojednává o významu strategie pro malé a střední podniky, o postupu provádění strategické analýzy a z ní vycházející formulace strategií. V praktické části se práce zabývá podnikatelským subjektem, který autor založil v roce 2013 a dosud jej jako jediný vlastník provozuje. Je zde provedena komplexní analýza vnějšího prostředí podniku, obsahující PEST analýzu, analýzu odvětví a analýzu podle Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Rovněž je provedena analýza vnitřních zdrojů a finanční analýza podniku. Zjištěné skutečnosti jsou prostřednictvím SWOT matice transformovány do návrhu formulace růstové strategie pro daný podnik, který je hlavním přínosem této práce.
- ItemFranchising performance measurement and the use of balanced scorecard method in franchising(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2013) Macháčková, VendulaCílem příspěvku je identifikovat, jaké typy metrik používají franchisingové firmy k měření výkonnosti. V teoretické části jsou představena stanoviska několika autorů, kteří se shodují na tom, že způsoby a systémy, jakými franchisingové firmy měří svou výkonnost, se velmi liší, kdy mnoho firem naprosto postrádá nějaký jednotný a systematický přístup. Na druhé straně několik autorů zmiňuje vhodnost a doporučuje použít ve franchisingu metodu Balanced Scorecard. Autorka provedla empirický průzkum na toto téma mezi franchisingovými firmami formou online dotazování, jehož výsledkem bylo zjištění, že skutečně způsoby měření výkonnosti se mezi firmami značně liší a nejčastěji se zaměřují pouze na finanční měřítka. Druhá část průzkumu se věnovala metodě Balanced Scorecard, kde bylo zjištěno, že se používá jen zřídka, přestože si firmy, a to především z oblasti služeb, uvědomují její vhodnost a přínos, a to hlavně z důvodu sledování jak finančních tak nefinančních indikátorů.
- ItemStrategie firmy v ekonomické krizi(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Hrušková, Linda; Macháčková, VendulaDiplomová práce se zabývá analýzou strategie firmy Kautex Textron Bohemia spol. s.r.o. v době ekonomické krize. Cílem práce je zjistit, jaká opatření firma přijala a jak se s krizí dokázala vyrovnat. Teoretická část nejprve popisuje vývoj ekonomické krize ve světě a poté v podmínkách České republiky s důrazem na automobilový průmysl a především pak na dodavatelské firmy. Následuje rozbor obecných problémů firem v krizi s konkrétními příklady. Závěr teoretické části je věnován strategiím, které firmy uplatňují v reakci na krizi. Praktická část se zabývá nejprve představením společnosti Kautex Textron Bohemia s.r.o. Poté je zanalyzována situace firmy Kautex před ekonomickou krizí. Následně jsou představeny strategie a opatření jednotlivých oddělení a je zhodnocen stav firmy po ekonomické krizi. V závěru práce jsou na základě porovnání obou stavů uvedeny návrhy na zlepšení.
- ItemStrategie motivace ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců ve výrobním podniku(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Revutska, Olga; Macháčková, VendulaPředmětem diplomové práce je pochopení souvislostí mezi pracovní motivací a spokojeností zaměstnanců a plněním strategických podnikových cílů. Teoretická část pojednává obecně o strategickém řízení lidských zdrojů v návaznosti na globální strategii podniku, dále o vybraných psychologických teoriích vysvětlujících a popisujících proces motivace, o souvislosti motivace s pracovní spokojeností a pracovním výkonem. Předmětem praktické části práce je provedení empirického šetření a analýzy současného stavu pracovní spokojenosti a motivace zaměstnanců v podniku TRUMPF Liberec, spol. s r.o. Na základě výsledků šetření bylo dosaženo hlavního cíle práce: byl navržen motivační systém zohledňující preference a odlišnosti v pracovní motivaci a spokojenosti zaměstnanců podniku vzhledem k analyzovaným charakteristikám respondentů. Navržený motivační systém by měl přispět ke zvýšení spokojenosti a angažovanosti zaměstnanců a podpořit tak realizaci celopodnikové strategie.
- ItemStrategie řízení a měření výkonnosti mezinárodních franchisingových firem(Technická Univerzita v Liberci,, ) Macháčková, Vendula