Browsing by Author "Lipovská, Veronika"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemLogopedická péče v mateřských školách na LitvínovskuLipovská, VeronikaDiplomová práce se zabývala narušenou komunikační schopností u dětí předškolního věku a logopedickou péčí v mateřských školách. Cílem bylo popsat narušenou komunikační schopnost u dětí předškolního věku, vzdělávání pedagogů v mateřských školách v oblasti logopedie, logopedické programy a jejich využití v mateřských školách na Litvínovsku, informovanost a spolupráci rodičů s mateřskou školou. Diplomovou práci tvořily dvě stěžejní části. Teoretická část se opírala o odbornou literaturu a autorka zde popisovala rozvoj komunikačních schopností, narušenou komunikační schopnost u dětí předškolního věku, logopedickou intervenci a stimulační programy. V části empirické bylo zjišťováno vzdělání pedagogů mateřských škol, informovanost a spolupráce rodičů. Výsledky empirické části prokázaly, že většina pedagogů má logopedický kurz. Rodiče mají dostatek informací o logopedické péči a vyhledávají jak logopeda v mateřské škole, tak klinického logopeda.
- ItemVyužití komunikačních systémů u dětí s postižením(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Lipovská, Veronika; Dousková, EvaBakalářská práce se zabývala problematikou komunikace a využití alternativních a augmentativních komunikačních systémů u dětí s postižením. Vycházela jak z odborné literatury, tak z praxe. Jejím cílem bylo popsat některé alternativní a augmentativní komunikační systémy, které se mohou využívat u dětí s postižením. Práci tvořily dvě stěžejní částí. Jednalo se o část teoretickou, která se opírala o odbornou literaturu a autorka zde popisovala zdravotní postižení, mentální postižení, poruchy autistického spektra a konkrétní alternativní a augmentativní komunikační systémy. V části empirické byly zjišťovány skutečnosti o užívání alternativních a augmentativních komunikačních systémů u dětí s postižením ve školských zařízeních a rodinách v blízkém okolí. Výsledky empirické části prokázaly, že se v dnešní době využívají alternativní a augmentativní komunikační systémy převážně na základních školách speciálních, avšak okolí dětí využívající tyto komunikační systémy, není ochotno se přizpůsobit a využívat stejné komunikační systémy.
- ItemVyužití komunikačních systémů u dětí s postiženímLipovská, Veronika