Browsing by Author "Kuřina, František"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- ItemC. Hendrick, R. Macpherson: Co funguje ve třídě?(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Jednota českých matematiků a fyzikůNadpis tohoto příspěvku je titulem práce anglických autorů Carla Hendricka a Robina Macphersona, jejichž kniha s podtitulem Most mezi výzkumem a praxí vyšla v českém překladu v roce 2019. Několika pohledy na tuto pozoruhodnou publikaci chci knihu doporučit našim učitelům. Nejde mi o podrobnou informaci o knize: zmíním se pouze o těch jejích částech, které jsou podle mého názoru zajímavé pro učitele matematiky (autoři učí angličtinu jako mateřský jazyk a dějepis).
- ItemJak to vlastně je s naší školou? Cíle vzdělávání a naše školská reforma(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyzikůAutoři se zamýšlejí nad aktuálními otázkami spojenými s dokumentem Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do 2030+, avizovanými redukcemi RVP pro ZV a souvisejícími záležitostmi. Autoři vycházejí ze svých dlouholetých zkušeností z výuky matematiky a přípravného vzdělávání učitelů matematiky a upozornňují na potenciálně problematická místa současné reformy.
- ItemJak to vlastně je? Čísla a množiny(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyzikůAutoři se zamýšlejí nad pojmem číslo a nad číselnými obory, a to z hlediska didaktického. Blíže se věnují pojmu přirozené číslo, desetinné číslo a zlomek. S oporou o učebnice diskutují o vhodnosti vymezení těchto pojmů.
- ItemJak to vlastně je? Nekonečno(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyzikůAutoři se zamýšlejí nad pojmem nekonečno, a to z hlediska pochopení tohoto pojmu u žáků základní a střední školy. Přinášejí příklady potenciálního a aktuálního nekonečna a upozorňují na problematiku nekonečně malých veličin. Pozornost věnují i nekonečným množinám v aritmetice a geometrii.
- ItemJak to vlastně je? Velikost úsečky(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyzikůAutoři se zamýšlejí nad problematikou velikosti úsečky a jejího měření, a to z pohledu historie, ale zejména výuky tématu v hodinách matematiky. Pozornost věnují i matematickému hledisku.
- ItemJedinákova posloupnost(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Jednota českých matematiků a fyzikůRecenzovaná publikace přináší neobvyklý pohled na matematiku, na matematiky, historii matematiky, úlohy a jejich řešení.
- ItemObrázky a matematika(Technical University of Liberec, ) Kuřina, František; Jednota českých matematiků a fyzikůAutor se v příspěvku zamýšlí nad úlohou obrázku v matematice. Vizuálním reprezentacím pojmů a postupů ve vyučování je nutno věnovat náležitou péči. Může to přispívat k porozumění matematice.
- ItemSedm mýtů a realita naší školy(Technical University of Liberec, ) Kuřina, František; Jednota českých matematiků a fyzikůRecenze knihy, která pojednává o těchto mýtech: 1. Fakta brání porozumění. 2. Výuka vedená učitelem je pasivní. 3. Jednadvacáté století vše zásadně mění. 4. Vše se dá jednoduše vyhledat. 5. Měli bychom vyučovat dovednosti přenositelné napříč obory. 6. Projekty a žákovské aktivity jsou nejlepším způsobem, jak se učit. 7. Výuka znalostí je indoktrinace.
- ItemŽádná budoucnost? Recenze knihy No future(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Jednota českých matematiků a fyzikůRecenze knihy Boba Kartouse No future