Browsing by Author "Krupičková, Lenka"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemChráníme Liberec, třídíme odpadKrupičková, Lenka
- ItemChráníme Liberec, třídíme odpad(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Krupičková, Lenka; Vávra, JaroslavCílem diplomové práce bylo vytvořit projekt pro žáky 2. stupně základní školy s názvem Chráníme Liberec, třídíme odpad.
- ItemŘešení středoškolských úloh v matematických programechKrupičková, LenkaDiplomová práce se věnuje řešení středoškolských úloh v matematických programech. Mezi mnou vybrané softwary patří Geogebra a WolframAlpha. Zpracování je provedeno prostřednictvím webových stránek, které budou sloužit studentům středních škol jako pomůcka ve výuce i při domácí přípravě. Webové stránky obsahují i příklady nad rámec středoškolské matematiky a tudíž se mohou stát motivací pro studium vysokoškolské. Webové stránky dp.lenkakrupickova.cz jsem vytvořila na základě nutnosti pracovat s matematickými softwary nejen ve výuce. Při tvorbě jsem použila odbornou literaturu a materiály k daným softwarům a také učivu. Vše jsem propojila s mými dovednostmi a zkušenostmi v daných matematických softwarech. Součástí mých webových stránek je přehledný průvodce daným výpočetním prostředím. Jednotlivé kapitoly obsahují seznámení s vybraným výpočetním prostředím, pokyny k instalaci, dostupnými možnostmi a funkcemi nejen v matematice. V návazné části jsou rozebrány příklady středoškolské matematiky s důrazem na určité učivo. Důraz byl kladen na funkce a rovnice.Řešení příkladů je pomocí zvolených webových aplikací. Následně jsem zařadila i kapitolu zaměřenou na vysokoškolskou matematiku a řešení příkladů z praxe. Stránky mohou též sloužit studentům středních škol jako příprava na přijímací zkoušky z matematiky na vysokou školu.Cílem mé diplomové práce je vytvořit webové stránky, které pomohou studentům na středních a vyšších stupních vzdělávání. Stránky mnou vytvořené mohou sloužit i učitelům, kteří mají zájem dané matematické programy využívat ve výuce. Sbírka úloh z matematiky, se kterou se může čtenář setkat v závěru mých stránek, slouží k procvičování popřípadě jen k zopakování daného matematického problému.Kapitoly jsou na stránkách uspořádány v takovém sledu, aby se uživatel stránek mohl nejdříve s daným programem naučit pracovat a následně získané poznatky využil k řešení matematických příkladů a úloh v těchto softwarech.
- ItemWebové stránky pro výuku goniometrie a trigonometrieKrupičková, Lenka
- ItemWebové stránky pro výuku goniometrie a trigonometrie(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Krupičková, Lenka; Černá, DanaBakalářská práce se věnuje webovým stránkám, které budou sloužit při výuce goniometrie a trigonometrie na středních školách a popřípadě gymnáziích. Webové stránky jsem vytvořila na základě potřeby učebního materiálu k danému učivu s pomocí odborné literatury a materiálů již existujících i mých vlastních doplňujících informací, obrázků a příkladů. Z větší části jsou stránky zaměřeny na goniometrii. Tyto kapitoly se zabývají goniometrickými funkcemi sinus, kosinus, tangens, kotangens, jejich odvozením a znázorněním jejich grafů. Dále je zde ukázáno použití goniometrických funkcí a také goniometrických vzorců při řešení goniometrických rovnic. V návazné části trigonometrie jsou podrobně vysvětleny trigonometrické věty, především sinová a kosinová věta. Závěr každé kapitoly webových stránek je věnován příkladům k opakování probraného učiva v té dané kapitole, kde je možnost ověřit si nejen správný výsledek, ale i správný postup řešení dané úlohy. Cílem práce je vytvořit webové stránky pro výuku goniometrie a trigonometrie na střední škole, které pomohou vyučujícím lépe vysvětlit toto učivo. Dále webové stránky mnou vytvořené mohou sloužit studentům zároveň jako samostatný učební text k lepšímu porozumění, upevnění či jen osvěžení daného učiva. Testy, které nalezneme v závěru mých stránek slouží k ověření získaných znalostí, schopností během studia goniometrie a trigonometrie. Toto učivo je na stránkách rozvrženo do několika podkapitol , tedy položek v menu a i v každé této podkapitole jsou uvedeny příklady k procvičení. Tyto příklady skrývají své řešení pod smajlíkem. Uživatel si může ověřit, zda jeho výsledek je správný či nikoli.