Browsing by Author "Kotek, Martin"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemComparison of hydrogenated vegetable oil and biodiesel effects on combustion, unregulated and regulated gaseous pollutants and DPF regeneration procedure in a Euro6 car(Elsevier B.V., 2019-12-15) Pechout, Martin; Kotek, Martin; Jindra, Petr; Macoun, David; Hart, Jan; Vojtíšek-Lom, MichalThe effects of traditional biodiesel (fatty acid methyl-esters, FAME) and a hydrotreated vegetable oil (HVO) were comprehensively investigated on a production Euro 6 diesel car, including fuel injection rate and timing, combustion analysis, emissions of regulated and unregulated pollutants, and regeneration of the diesel particle filter. The use of both biofuels is a part of the efforts to reduce emissions of greenhouse gases and health-relevant pollutants and to improve energy security and sustainability. HVO, albeit more expensive, offers benefits relative to FAME in terms of oxidation stability, injector fouling, energy content and cetane number. The car was fitted with an on-board instrumentation and subjected to a range of driving cycles on a chassis dynamometer. The fuel consumption calculated from instantaneous emissions data based on exhaust gas composition measured by an on-board FTIR and calculated exhaust flow matched directly measured fuel consumption within several percent on all fuels; differences in the consumption among the fuels correspond to different heating values. The combustion onset and maximum heat release rate were comparable for diesel and FAME but were advanced on HVO due to its higher cetane number, causing, at times, multiple distinct heat release peaks, suggesting that optimization of fuel injection timing for HVO might be beneficial. Emissions of methane and ammonia were negligible, of N2O were measurable and slightly lower for HVO than for other fuels, of formaldehyde were limited to cold engine accelerations and highest for FAME and negligible for HVO, of NO and NO2 were high on all fuels during all operating conditions except for the type approval test. The results confirm several relative advantages of HVO over RME, with penetration into engine lubricating oil during particle filter regeneration to be further investigated. The effects of HVO lubricity and other long-term effects were not evaluated here.
- ItemMožnosti využití časových řad podnikových ekonomických ukazatelůKotek, Martin; Gurinová Kateřina, Ing. Ph.D. : 54864Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití časových řad podnikových ekonomických ukazatelů. Cílem této práce je využití časových řad vybraných ukazatelů s následným zhodnocením ekonomické situace společnosti Johnson Controls Autobaterie spol. s r.o. V práci jsou použity elementární i vyšší metody finanční analýzy, zejména analýza stavových ukazatelů, přímá analýza intenzitních ukazatelů a regresní analýza vybraných ukazatelů časových řad. Uvedené metody jsou aplikovány na podnikové ekonomické ukazatele společnosti Johnson Controls Autobaterie spol. s r.o. Zjištěné skutečnosti jsou analyzovány v souhrnném hodnocení společnosti s predikcí výhledu v následujícím období.
- ItemProces výběru a přijímání zaměstnanců ve vybrané organizaciKotek, Martin; Maršíková Kateřina, doc. Ing. Ph.D. : 54969Diplomová práce se zabývá procesem výběru a získávání zaměstnanců ve vybrané organizaci. Cílem této práce je vytvoření návrhů, které přispějí k urychlení, zjednodušení a zefektivnění procesu výběru a získávání ve vybrané organizaci Policie České republiky, Krajského ředitelství policie Libereckého kraje. Práce představuje teoretická východiska v procesu získávání, výběru a přijímání a zdůrazňuje specifika těchto procesů u Policie ČR. Na základě analýzy současného nastavení procesů jsou v práci popsány jednotlivé návrhy, doplněné o ekonomické zhodnocení. V závěru práce je souhrnné ekonomické zhodnocení při aplikaci všech návrhů.